مقالات

خواص عسل و سیاه دانه و تاثیرات شگفت انگیز درمانی

خواص سیاهدانه و عسل
0
(0)

سیاهدانه و عسل ترکیبی است که به شفای بسیاری از بیماری ها کمک می کند.ابتدا به معرفی سیاهدانه می پردازیم. دانه ای سیاه رنگ با طعم تلخ و شکل هندسی مثلث مانند که با وجود جثه کوچک، بزرگ و نیرومند است. این گیاه سرشناس در مناطقی از اروپا،آفریقای شمالی،آسیا و ایران زیبایمان می روید. سیاهدانه را قدما برای درمان بیماری های انگلی، گوارشی،ضد باکتری های مضر و البته برای افزایش شیر دهی مادران تجویز می کردند. پیامبر اکرم(ص) می فرماید:((سیاه دانه دارویی موثر در مقابل هر بیماری است)).

معجون سیاهدانه و عسل را طب سنتی و حتی بسیاری از پزشکان طب مدرن به بیماران خود پیشنهاد می دهند. ترکیب این دو ماده طبیعی و خاص در بدن انسان فعل و انفعلات باور نکردنی به وجود می آورند.  در مقاله خواص عسل گشنیز راجع به خواص این عسل بسیار مغذی برایتان توضیحات کاملی را ارائه دادیم. صد البته برای متعادل ساختن این ترکیب استثنائی عسل گشنیز بهترین گزینه موجود برای شما می باشد.

سوغات نهاوند

برخی از خواص سیاه دانه

  • کمک به درمان سیاتیک و گرفتکی کمر
  • دفع سنگ کلیه
  • جلوگیری از ریزش و کمک به رویش مجدد مو
  • درمان درد شکم و یبوست های مزاجی
  • درمان انگل ها در بدن
  • تامین قوای عمومی بدن
  • کمک به درمان مشکلات تنفسی
  • کمک به رفع مسمومیت های خونی
  • افزایش شیر دهی زنان

خواص عسل و سیاه دانه ناشتا

این ترکیب قدرتمند هیچ منع مصرفی در هیچ بازه زمانی در طی شبانه روزی ندارد. مصرف عسل و سیاهدانه ناشتا می تواند به افزایش سوخت وساز بدن و همچنین بالا بردن راندمان بهره وری مغز کمک چشم گیری کند.

خواص سیاهدانه و عسل

 عسل و سیاهدانه برای برگرداندن و حفظ تعادل در جسم و سایر کالبد های انسان قدرت ویژه ای دارند. برای هر پرسشگری سوالاتی از قبیل “سیاهدانه و عسل برای چی خوبه، فواید سیاهدانه و عسل، مضرات سیاهدانه و عسل و همچنین طرز تهیه معجون سیاهدانه و عسل” پیش خواهد آمد. که ما در به اصلی ترین این سوالات خواهیم پرداخت.

۱.سیاهدانه و عسل برای بارداری

بسیاری از خانم ها به دلیل داشتن رحم سرد دچار نازایی و حتی سقط جنین می شوند. شما به کمک ترکیب سیاهدانه و عسل می توانید قوای بدنتان را بالا ببرید، رحم تان را گرم کنید و شانس بارداری را افزایش دهید. برای آقایان نیز تقویت قوای جنسی و افزایش نرخ باروری را به همراه می آورد. سیاهدانه گیاهی قاعده آور است و خانم های باردار حتما با مشورت پزشک متخصص مصرف نمایند. 

مصرف عسل در بارداری نیز به شرط ممنوع نکردن توسط پزشک معالج، برای مادر و فرزند و حفظ سلامتی و سلامت جنین تاثیرات مثبت بسیاری دارد.

خواص سیاهدانه و عسل برای تنبلی تخمدان

۲.درمان سردرد های مزاجی و میگرن

بسیاری از سردرد ها به دلیل مزاج سرد در افراد می باشد که با خوردن سیاهدانه و عسل به سرعت مزاج شما گرم می شود و این سردرد کاهش می یابد. یاد آور می شویم که می توانید روغن سیاهدانه را در شقیقه ها و پیشانی خود به مدت ۱۰دقیقه ماساژ دهید و از تاثیر بی نظیر آن استفاده کنید.

برای درمان میگرن یک قاشق چایخوری سیاهدانه را به همراه نصف قاشق انیسون بکوبید و له کنید. سپس آن را جوشانده و بعد از ولرم شدن مقداری عسل به آن بیفزایید. هنگام سردرد یک لیوان از آن را بنوشید.

۳. سیاهدانه و عسل برای کبد

کبد انسان در یک شبانه روز به اندازه تمام آزمایشگاه های جهان کار می کند! بله درست شنیدید؛ کبد ما بسیار فعال و عضوی حساس و قلب بدن ما محسوب می شود. عسل و سیاهدانه یکی از بهترین گزینه ها برای پاکسازی کبد است. کبد خود مرکز پاکسازی بدن است. و با این همه فعالیت نیاز به پاکسازی و پالایش دارد. همچنین می توانید آب انار تازه را با سیاهدانه نیم کوب تازه مخلوط  کرده و بنوشید.

۴. سیاهدانه و عسل برای پروستات و عفونت ادراری

پروستات غده ی تنظیم اسپرم در مردان است. فعالیت دیگر پروستات تنظیم مجاری ادرار و کنترل و دفع به موقع ادرار می باشد. تورم پروستات هشداری برای درمان و جلوگیری اژ ابتلا به سرطان پروستات می باشد.

مقداری گیاه گزنه را به همراه نصف قاشق سیاهدانه و پودر زنجبیل بجوشانید و یک قاشق غذاخوری عسل را به جوشانده ولرم شده بیفزایید و به بهبود التهاب پروستات تان کمک کنید.

۵. عسل و سیاهدانه برای سنگ کلیه

یک قاشق سیاهدانه را به همراه مقداری گزنه بجوشانید و به آب ولرم شده آن یک قاشق غداخوری عسل اضافه کنید. این ترکیب تاثیر سیاهدانه و عسل را بسیار قوی تر می کند. کلیه ها و مجاری ادرار و لوله حالب را از سردی بلغم می رهاند و درد دفع سنگ کلیه را کاهش می دهد.همچنین  عسل و سیاهدانه را برای شکستن سنگ های کلیه و کاهش تعداد سنگ ها و دفع راحت تر سنگ های ادراری مصرف کنید.

سیاهدانه و عسل

۶. افزایش تمرکز و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

یکی دیگر از خواص سیاهدانه و عسل  افزایش تمرکز و یکپارچگی حافظه است.  نیاکان ما برخی از دیوانگان را “مجنون سودایی می خواندند”. سودا همان مزاج سرد و خشک در بدن ما است که بر اثر افزایش آن اعضا و دستگاه های بدن آسیب می بینند. به طبع هنگامی که سودا در مغز انسان زیاد می شود باعث از دست دادن تمرکز کافی و در سنین بالا یکی از عوامل اصلی آلزایمر به شمار می رود.

معجون سیاهدانه و عسل برای همه افراد مخصوصا کسانی که مزاج سرد دارند برای داشتن تمرکز بالا و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی در دوران پیری بسیار مفید می باشد. اگر میانسال هستید حتما این ترکیب قدرتمند را در رژیم غذایی روزانه تان به میزان متعادل قرار دهید.

خواص سیاهدانه و عسل برای رحم

۷. سیاهدانه و عسل برای عفونت رحم و قاعدگی

اگر پریود نا منظم دارید و از این مسئله رنج می برید از خواص اعجاب انگیز سیاهدانه غافل نشوید. طب سنتی به تکرار سیاهدانه را قاعده آور و تنظیم کننده زمان قاعدگی معرفی کرده است. 

برای کاهش درد قاعدگی نیز مصرف عسل و سیاهدانه بسیار موثر است. برای این منظور ۱۰۰گرم سیاهدانه را نیم کوب کرده و به ۲۵۰ گرم عسل طبیعی و ارگانیک بیفزایید. با خوردن این داروی سنتی بسیاری از مشکلات قاعدگی را کمرنگ خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که عسل و سیاهدانه برای عفونت رحم نیز که در بیشتر اشخاص بر اثر تغذیه ناسالم و اخلاط سرد بروز می کند نیز کارگشا و مکملی بی نظیر برای درمان است.

۸. درمان کلسترول LDL خون

سیاهدانه و عسل هر کدام به صورت مجزا خاصیت چربی سوزی را دارا می باشند و دقیقا به کاهش کلسترول مضر یعنی LDL کمک می کنند. یک قاشق سیاهدانه تازه آسیاب شده را به دمنوش آویشن که با عسل طبیعی شیرین شده اضافه کنید و به مدت هفت روز به صورت ناشتا مصرف کنید.

مضرات سیاهدانه و عسل

مسلما انسانی که قادر است گوشت مردار گندیده را به نام فست فود ها مصرف کند، نباید به دنبال مضرات این دانه های پاک و عسل طبیعی بگردد! همه ی ما می دانیم که تنها ممنوعیت های غذایی برای انسان همین مواد شیمیایی کارخانه ای هستند. اما برای فریب خودمان به دنبال مضرات مواد غذایی طبیعی که خداوند مهربان برایمان در زمین پاک قرار داده است می گردیم.

نکته قابل توجه این است که در مصرف هر ماده غذایی سالمی تعادل و توازت را رعایت کنیم و بیش از حد نیاز بدنمان مصرف نکنیم. افراد گرم مزاج و مخصوصا با طبع غالب گرم و خشک حتما از عسل گشنیز برای این ترکیب جادویی استفاده کنند و در مصرف آن به روزانه یک قاشق بسنده نمایند.

خواص عسل و سیاه دانه برای معده

تغذیه عموم مردم زمین به علت مشغله های کاری و نبود شرایط مناسب مالی و معیشتی، مخصوصا در کشور ما باعث بروز بیماری های متعدد به ویژه در دستگاه ها و اندام های داخلی بدن شده است.

سیاهدانه و عسل طبیعی برای معده بدین گونه عمل می کند که اخلاط سرد و آسیب زننده ای را که باعث بروز اختلالت متعدد در کارکرد معده می شود را پس از یک دوره منظم پاکسازی خواهد کرد.

سیاه دانه و عسل نی نی سایت

خواص عسل و سیاه دانه برای لاغری

انباشت چربی ها در بدن پیش از هر چیزی به طبع بدن فرد بستگی دارد. برای مثال یک فرد بلغمی (سرد و تر) استعداد بسیار بیشتری برای ذخیره چربی در اندام ها نسبت به یک فرد صفراوی (گرم و خشک) دارد.

اما برای متعادل کردن این معادله سیاهدانه و عسل برای لاغری در واقع به افزایش سوخت و ساز بدن کمک بسیاری می کند و این همان کمک به تعادل طبع بدن است.

طرز تهیه معجون سیاهدانه و عسل 

سیاهدانه طبعی بسیار گرم دارد و اخلاط سرد و بیماری زایی که در بخش هایی از بدن انباشته و باعث بروز بیماری ها می شوند را پاکسازی می کند. به همین منظور باید افراد گرم مزاج میزان کم تری از سیاهدانه را با عسل ترکیب کنند. اما به طور متوسط پیشنهاد ما مقدار یک قاشق چایخوری در 10 قاشق غذاخوری عسل می باشد. طرز تهیه معجون سیاهدانه و عسل به این صورت است که سیاهدانه را در همان زمان ساخت ترکیب کاملا بکوبید و به عسل طبیعی بیفزایید.

پیشنهاد می شود که بیشتر از مصرف یک هفته تان را درست نکنید و هر هفته اقدام به تهیه معجون کنید. تا در گذر زمان معیار مناسب ترکیب دستتان بیاید و میزان مناسب خودتان را کشف کنید. ضمنا به هیچ عنوان از مصرف مواد غذایی طبیعی نترسید. عارضه ها و مشکلاتی که ذهن ما آن ها را به مصرف عسل یا گیاهان دارویی و یا غذاهای طبیعی نسبت می دهد، قطعا ریشه در مصرف غذاهای صنعتی دارند و ما تصور می کنیم که علت را یافته ایم. اگر مدتی رژیم غذایی سلامت را کاملا عملی کنید، بعد از سم زدایی اولیه متوجه بهبود شرایط جسمی، ذهنی و روانی تان خواهید شد.

توصیه ای که باید جدی بگیرید

یاد آور می شویم که تمامی مقالات ما جنبه تجربی یا تحقیقاتی دارند. و ما هیچ ادعایی در ارتباط با تخصص های پزشکی نداریم.  تمامی این مطالب جنبه آموزشی دارند و به شما کمک می کنند که برای جایگزینی مواد طبیعی و ارگانیک به جای غذاها و دارو های صنعتی تصمیم بگیرید و اقدام جدی نمایید.

معجون دوسین یا همان سیاهدانه و عسل و یا هر کدام از ترکیبات گیاهان دارویی نیازمند پروسه ای متناسب با نوع و گستره ی بیماری در بدن هر فرد می باشد. و تشخیص این امر فقط توسط افراد بسیار مجرب در حوزه طب سنتی میسر می باشد.

مثل همیشه سوغات نهاوند برای خرید محصولات کاملا ارگانیک  و خرید عسل طبیعی در کنار شماست تا بهترین سوغاتی های نهاوند را در هر جای ایران عزیزمان از طریق اداره پست به دستتان برساند.

شما چه تجربه ای در زمینه سیاهدانه و عسل دارید؟ لطفا تجارب خود را با ما در قسمت دیدگاه ها در میان بگذارید.

rxlist.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *