مقالات

تشخیص عسل طبیعی به روشی که هیچ جا نشنده اید

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
0
(0)

تشخیص عسل طبیعی برای تمامی دوستداران این ماده غذایی غنی و جادویی بسیار پر اهمیت و شایسته تحقیق و کسب تجربه است. در جامعه کنونی به دلیل وجود حجم اطلاعات زیاد و وجود اینترنت برای پخش کردن هر نوع دستورالعملی، فرد بدون اندیشیدن و استفاده از قوه ی شناخت درونی خویش به گفته های دیگران که برخواسته از گفتگوهای درونی و تخیلات ایشان است ، تکیه می کنند! همین امر باعث شده که بشر امروزی گم کرده راه باشد و راه سعادت و حقیقت را نپیماید و مرکز فرماندهی جهان لایتناهی را پول بداند! و در جستجوی ثروت مادی و مال اندوزی انسانیت و هم نوع دوستی قربانی مطامع مادی شود.

عسل کنار یکی از معدود عسل هایی است که بو و طعم آن بسیار ملموس و قابل تمیز دادن از سایر عسل ها است. علت این ویژگی طعم بسیار غالب و عطر ویژه این عسل در مقایسه با سایر عسل ها است که برای فرد مبتدی گزینه مناسبی برای تمرین شناخت بو و طعم عسل می باشد.

سوالاتی در حیطه شناخت عسل طبیعی در ذهن مخاطبان قرار دارد. اینکه چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ یا اینکه روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی چیست؟ افراد سودجو و حقه باز فورا از سوالات شما سو استفاده کرده و به جای پاسخ حقیقی دادن، جواب های گمراه کننده و دروغینی به شما می دهند که شما هرگز نتوانید راه تشخیص عسل خوب از بد را بشناسید و آن ها بتوانند تا همیشه عسل های تقلبی خود را با حجم بالای اطلاعات گمراه کننده به شما بفروشند.

علاوه بر مطالعه و پرس و جو برای شناخت عسل ارگانیک بهترین راه و مطمئن ترین روش آشنا شدن پله به پله با حواس خودمان می باشد. ابتدا به تعریف عسل طبیعی بپردازیم.

چگونه عسل اصلی رو از تقلبی تشخیص بدیم

عسل طبیعی چیست؟

عسل طبیعی ماده ای متشکل از شهد گل های مختلف است. زنبور عسل به صحرا،جنگل یا مزرعه (اشاره به مکان استقرار کندوها ) می رود و شروع به برداشت گرده ی گل ها و مکیدن شهد گل ها می کند.پس از پرواز زیاد و مکیدن ده ها گل بلاخره معده ی عسلش که مجزا از معده تغذیه اش می باشد، به کندو باز می گردد. شهد ها را به زنبور دیگر می دهد و زنبور دومی آنقدر عسل را می مکد و درون حجره های شش کندو می گذارد تا بخشی از رطوبت اضافه شهد کاسته شود. مهم تر از آن در این میان آنزیم های درون معده عسل و بزاق دهان زنبور وارد عسل می شود و به عسل خاصیت شفا بخشی و اعطای نیروی پاک به مصرف کننده این محصول کم نظیر را ممکن می سازد. افزون بر این آنزیم اینورتاز است که قند ساکاروز را تبدیل به گلوکز و فروکتوز که جز سوخت های اصلی بدن انسان می باشد تبدیل می کند.

موارد کذب برای تشخیص عسل طبیعی 

در جامعه کنونی بشریت هدف اصلی خود در زمین را فراموش کرده است. بسیاری از انسان ها علی رغم اینکه در کلام آراسته اند اما در درون تمام آرمان ها و همّ و غم شان فقط دنیای فناپذیر مادی می باشد. از این رو هر چقدر مقدار بیشتر از عناصر مادی را به چنگ آورد، به میزان بیشتری حرص و طمع و ولع در درونش شعله می کشد. این مورد در تمام حوزه های کاری پر رنگ و قوی حکم فرما است. عسل نیز که یک ماده مایع و قابل ترکیب با سایر مواد شیمیایی خطرناک است، در بسیاری از موارد بازیچه دست افراد سود جو و مطاع برای سود بیشتر شده است. در این بخش به شما موارد بی پایه و اساس تشخیص عسل طبیعی را خواهیم گفت.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

تشخیص عسل طبیعی با کبریت

بسیاری آتش زدن عسل را به شرط سوختن فوری آن دال بر با کیفیت بودن این محصول می دانند. علت پذیرفتن شناخت ماده غذایی با عیاری اینچنینی نبود دانش کافی در جامعه و مرجع دانستن اطلاعات کذب در فضای مجازی است. که البته در هیچ منبع اصیل بدون خطایی در گذشتگان و یا حتی علم ناقص امروزی بشر مورد تایید نمی باشد.

تشخیص عسل طبیعی با آب سرد

برخی ریختن عسل در لیوانی پر از آب را به شرط حل نشدن فوری عسل در آب عامل طبیعی بودن آن می دانند. با یک نگاه ساده و کمی اندیشیدین و نگاه کردن به درون خود، خواهید فهمید که این دلیل بسیار مضحک و توهین مستقیم به شعور مخاطب می باشد. زمانی که فرد خود به دنبال شناخت اصیل و بدون خطای قوه انسانی نباشد، افراد بی خرد تئوری های دروغین که حاصل نشخوار های ذهنی می باشد را به وی می خورانند. این روش هم هیچ دلیل تجربی مستدلی ندارد.

تشخیص عسل طبیعی با کاغذ

در این روش ناآگاهانه مروجان دروغگو ادعا می کنند که اگر عسل جذب کاغذ شد تقلبی است! بسادگی و با اندکی تفکر می دانیم که عسل در فصول سرد سال بسیار سفت و در دمای بالای 40درجه تابستان روان و شل می شود. همچنین عسل های مرکبات و مناطق مرطوب مثل شمال کشور ،رطوبت بالایی دارند و هرگز نمی توان این موضوع را به عنوان شاخص برای شناخت طبیعی بودن عسل در نظر گرفت.

و موارد بی پایه و اساس دیگری شبیه به همین موارد که سوغات نهاوند با توجه به تجربه چندین ساله در حوزه عسل شناسی و نحوه تشخیص عسل طبیعی تمامی این موارد حدس و گمانه زنی های ذهنی افراد منتشر کننده و بدون ارزش و اعتبار می داند.برای همین مثالی ساده و روان برای شما می آوریم که راحت تر بتوانید تشخیص درست داشته باشید.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی برای عموم جامعه و افرادی که با این معجون طبیعت به صورت روزانه و حرفه ای سر و کار ندارند کار بسیار مشکلی است. اما برای کسانی که مدعی داشتن تجربه و مهارت در بازار عسل هستند ، عدم توانایی برای تشخیص عسل طبیعی از روی بو و طعم آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

عسل طبیعی به محض چشیدن طعم ویژه اش توسط فرد کهنه کار وی را به وجد می آورد! بوی عسل طبیعی اگر چه مانند عطر های مصنوعی فراگیر نیست، اما اگر توسط فرد متخصص بوییده شود فورا نشانه های کیفی خود را به آن فرد منتقل می کند.

مخلص کلام اینکه اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید به فروشگا های حرفه ای  فروش عسل طبیعی اعتماد کنید.

علت رد کردن تشخیص عسل طبیعی به روش های کلیشه ای

آزمون و خطاهای کلیشه ای و بی اساس مانند این است که فردی در حال طبیعت گردی و یا کوهپیمایی باشد و هنگامی که احساس خستگی بر او غالب شد در سایه درخت یا درختچه ای بنشیند؛ آبی بنوشد و پس از آن احساس دل درد و دل پیچه به وی دست دهد، حال فرض کنید که شخص مذکور فردی سرشناس در حوزه طبیعت گردی و کوهنوردی است؛ اکنون نظریه ای برای تمام طبیعت گرد ها و کوهنوردان مبنی بر “خودداری از خوردن آب در زیر سایه درخت” صادر کند و افراد جامعه هم به دلیل شهرت و ادعا و تجربه فرد مذکور از آن پس خوردن آب در زیر سایه درختان را عامل دل درد احتمالی بدانند و برای جلوگیری از این بیماری از این کار امتناع کنند. بسیاری از نظریه ها منتشر شده در فضای مجازی در مورد تشخیص عسل طبیعی به همین اندازه کلیشه ای و بی اساس و پوچ هستندکه با  آزمون های خود ساخته افراد سود جو برای منحرف کردن ذهن افراد ، توسط افراد بی تجربه و خیال پرداز ساخته شده است.

عوامل تاثیر گذار بر رنگ، بو، طعم، غلظت و کیفیت عسل طبیعی

عوامل بسیاری بر رنگ، بو، غلظت، کیفیت و طعم عسل موثر هستند. از جمله منطقه استقرار کندو، پوشش گیاهی منطقه، نژاد زنبور، میزان رطوبت موجود در هوا در منطقه، شهد گیاه مصرفی توسط زنبور عسل، دمای هوا و موارد دیگری که در این مقال نمی گنجد. اکنون به موارد گفته شده می پردازیم.

تشخیص عسل ازروی رنگ

روشن بودن رنگ عسل گون یا تیره بودن رنگ عسل کنار هیچ کدام نمی تواند دلیل اصل یا تقلبی بودن آن ها باشد. چرا که عسل ها با توجه به گل های در دسترس زنبور رنگی روشن یا تیره خواهند داشت.

تشخیص عسل طبیعی بر اساس غلظت آن

مورد دیگر اینکه در مناطقی که میزان رطوبت هوا بیشتر است، تاثیر مستقیمی در میزان رطوبت موجود در عسل می گذارد  و باعث روان تر شدن عسل برداشت شده می شود. فردی که زنبورستان خود را در جنگل ها مستقر می کند مطمئنا عسل روان تری از زنبورداری که در دامنه زاگرس مستقر شده برداشت می کند. عسل برداشت شده در تابستان همیشه روان تر از عسل برداشت پاییز می باشد که این خود گویای تاثیر دمای محیطی بر شل یا سفت تر بودن این ماده شفا بخش می باشد. پس نظریه تشخیص عسل طبیعی بر مبنای غلظت نیز باطل است.

تشخیص عسل طبیعی از روی بو و طعم آن

امروزه در بازار همه جور عسلی یافت می شود و از آنجایی که فقط افراد با تجربه و البته با هوش می توانند عسل طبیعی را از همتای تقلبی خود تمیز دهند، افراد راهی به جز اعتماد به فروشنده ندارند. اسانس های چینی موجود در بازار می تواند به راحتی شامه ی شما را گول بزند و حس چشایی شما را با طعم مصنوعی عسل به بازی بگیرد. حتی افراد با تجربه و کهنه کار در بازار عسل نیز بیشترین تکیه خود را بر اعتماد و اطمینان به زنبورداران محلی ساده دل که البته تعدادشان اندک است می دهند.

تشخیص عسل طبیعی در طب سنتی

 

تشخیص عسل طبیعی در طب سنتی

یک مکانیک خودرو زبر دست با شنیدن صدای اتوموبیل شما معمولا تشخیصی درست و دقیق می دهد. و یا یک نانوای با تجربه فقط با دیدن نان قادر به تشخیص کیفیت آن می باشد. پس برای پرورش قوه تشخیص و تمیز دادن هر محصولی از جفت تقلبی اش نیازمند تجربه و مهارت عملی هستیم. سوغات نهاوند تلاش می کند که اطلاعات غلط و گمراه کننده منتشر شده در شبکه های مجازی را از ذهن شما پاک کرده و اطلاعات صحیح و مفید را جایگزین آن ها بنماید.

اطباء کهن و درمانگرانی که با دیدن بیمار ، درد وی را بدون خطا تشخیص می دادند نه آزمایشگاهی داشتند و نه شاخصه ماشینی ! آن ها دانش بدون خطا و دقیق اصیل را دارا بودند و از آن برای تشخیص بیماری و همچنین درمان آن استفاده می کردند. عسل طبیعی، برنج مرغوب، شیره انگور طبیعی، روغن حیوانی طبیعی و هزاران مورد دیگر نیز به وسیله حواس پنجگانه تقویت و تربیت شده قابل تشخیص هستند. عسل بوی مخصوص به خود را دارد و طعم آن نیز با هیچ ماده ی غذایی دیگری تشابهی ندارد. یک فرد با تجربه با تربیت و تقویت حواس خود به وسیله تمرین مستمر قادر به تشخیص عسل طبیعی خواهد بود.

مشاهدات متعدد نشان می دهد که حتی برگه های آزمایشگاهی عسل هم قابل دستکاری و معمولا غیر قابل اعتماد هستند. مگر شخصا عسل را به آزمایشگاهی مجرب که فقط در تهران و کلان شهر ها وجود دارد برای آزمایش چندین شاخص اصلی تحویل بدهید. اگر دنبال منبعی قابل اعتماد برای خرید عسل و محصولات ارگانیک دیگر هستید سوغات نهاوند می تواند شما را در این زمینه یاری دهد. و یا اینکه در منطقه خود به دنبال زنبوردارای شریف بگردید و از تلاش شخصی برای تشخیص عسل طبیعی که نیازمند سال ها تجربه متمادی است بپرهیزید.

تلفن تماس ما همه روزه آماده پاسخگویی به شماست.

 

food.ndtv.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

2 دیدگاه در “تشخیص عسل طبیعی به روشی که هیچ جا نشنده اید

  1. فرشاد گفت:

    بسیار ممنونم از توضیحات جامع و کاملتون😍😍😍😍😍

    1. سلام
      ممنون از توجه و نگاه زیبای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *