مقالات

آیا مصرف عسل در دوران بارداری برای مادر و کودک مفید است

زنجبیل و عسل در بارداری
5
(1)

مصرف عسل در بارداری به عوامل خاصی بستگی دارد که در این مقاله از نگاهی نو و متفاوت به آن خواهیم پرداخت.نظریه ها و دیدگاه های متفاوتی در علم تغذیه وجود دارد.دوران حاملگی یکی از پر چالش ترین و حساس ترین مقاطع برای یک خانواده است. در این مقاله می کوشیم تا نکات ناگفته ای از تغذیه در دوران بارداری را برای شما شرح دهیم. و همچنین به مصرف عسل در دوران بارداری خواهیم پرداخت. ما در مشاهدات چندین ساله ی خود با توجه به ارائه این کالای گرانبها به افراد متعدد، متوجه تاثیر بی نظیر عسل گون نهاوند بر روی مادران و افزایش قوای جسمانی و حفظ روحیه آن ها در دوران سخت بارداری بوده ایم.

خوردن عسل در سه ماهه اول بارداری نی نی سایت

مادر شدن هویتی است که به غیر از تجربه مستقیم آن راهی برای شناختش وجود ندارد. علی رغم تمامی مسائل زندگی هنگامی که به یک زن اعلام می کنند که تو باردار هستی، بسیاری از دغدغه ها و خواسته ها و آرزوهای خود را رها کرده و به فکر سلامت و رشد کودک خود می افتد.عوامل زیادی در تغذیه مادران هنگام بارداری وجود دارد که برخی از آن را در زیر می خوانید.

عوامل اصلی موثر بر تغذیه صحیح مادران در دوران بارداری

  • محدوده سنی
  • سوابق بیماری های فردی
  • آب و هوای محل سکونت
  • طبع بدن وی
  • عادات غذایی یک انسان در طول زندگی

برای اینکه کلیشه ای و سطحی فقط به عسل نپردازیم ناگزیر به توضیحات وسیع تری از تغذیه هستیم تا نهایتا به مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری برسیم.

محدوده سنی

اگر یک زن باردار در سنین جوانی به سر ببرد و در محدوده ۱۸ تا ۳۰ سالگی باشد، سوخت و ساز مواد غذایی در بدنش بالاتر می باشد.  بدن انسان در سنین نوجوانی و جوانی دارای توان بالایی برای هضم و تجزیه و جذب مواد غذایی دارد و نتیجتا مصرف مواد غذایی پر کالری و دارای قند ها احیا کننده ای همچون عسل برای این شخص محدوده بزرگ تری از شخصی دیگر که در دوران میانسالی و آستانه پیری را می گذراند در بر می گیرد. یک خانم باردار که نهایتا ۳۵ سال سن دارد می تواند ۵قاشق غذاخوری عسل را در طول شبانه روز مصرف نماید، اما سنین بالاتر با مشورت پزشک میزان مجاز را مشخص می کنند. پس مصرف عسل در بارداری با این فاکتور متغیر خواهد بود.

سوابق بیماری های فردی

در دوران حاملگی سوابق بیماری شخص در نحوه تغذیه صحیح بسیار حائز اهمیت است. به دلیل تمرکز بدن مادر بر روی سلامت جنین توان عملیاتی بدن وی برای مبارزه با بیماری ها کاهش می یابد و این مسئله نیازمند دقت زیادی از سوی مادرانی که سوابق بیماری های از جمله قند خون، چربی خون، ناراحتی های گوارشی، ناراحتی های کلیوی و سایر بیماری ها را دارند، می باشد. مصرف عسل در بارداری بیشترین ممنوعیت را برای مادران دیابتی دارد. زیرا به شرط طبیعی و خالص بودن عسل این ماده جادویی، خود عامل درمان بیماری هاست و نمی تواند مضر باشد. چرا که مصرف عسل طبیعی در دوران بارداری در مقایسه با غذاهای کارخانه ای که کل دنیا را روانه بیمارستان ها کرده و بیماری های گوناگون را سبب شده اند، یک غذای کامل و سالم و مورد نیاز بدن انسان است.

آب و هوای محل سکونت

شهر های مختلف دارای طبع خاص خود می باشند.یک خانم باردار که در لاهیجان ساکن است تغذیه اش با خانمی که در یزد ساکن می باشد بسیار متفاوت است.پزشکان بزرگ و نامدار همچون ابو علی سینا، با شناخت طبع بیمار و همچنین آب و هوای غالب بر منطقه سکونت فرد،بیماری وی را با متعادل کردن طبع شخص به سرعت بهبود می بخشیدند.فردی که در بندرعباس ساکن است در فصول گرم سال آب و هوای گرم و تر را تجربه می کند؛ در حالی که در یزد اب و هوا در همین فصل گرم و خشک است.این محاسبات از متخصصین واقعی و نه مدعیان بر می آید و از دانش ما نیز بسیار فراتر است. فقط جهت آشنایی با این عامل بسیار موثر در تغذیه مادران هنگام بارداری به این مورد اشاره کردیم.

مصرف عسل گون که طبعش گرم و تر می باشد برای زن بارداری که پاییز و زمستان بارداری خویش را می گذراند، به شرط نبود ممنوعیت پزشکی می تواند معجزه آسا عمل کند. اگر این مادر در مناطق سرد و کوهستانی باشد که عسل  خالص برایش حکم کیمیا را دارد. پس مصرف عسل در بارداری برای ساکنان هر خطه ای با هر آب و هوایی ممنوعیتی ندارد.

مصرف عسل در بارداری

مصرف عسل در بارداری با توجه به طبع بدن 

 هر انسانی طبع و مزاج خاص خود را دارد.برخی معتقدند که طبع بدن قابل تغییر نیست و فقط مزاج انسان قابل دستکاری و اصلاح می باشد.برای اینکه ما بیمار نشویم لازم است ۲نکته اصولی را یاد بگیریم و اجرا کنیم. اول اینکه باید پرخوری را کنار بگذاریم که مادر همه ی بیماری هاست و دوم اینکه بدانیم چه باید بخوریم.

هنگامی که یک زن در دوران حاملگی به راحتی آب و هوای منطقه را تشخیص داد و پس از آن به کمک فردی متخصص طبع بدن خویش را شناخت به راحتی می تواند سبد غذایی خویش را متعادل کند. در این سبد برخی از مواد غذایی بیشتر هستند و برخی کمتر و برخی نیز کاملا حذف می شوند و این گونه یک مادر می تواند به سلامت خود و نوزادی که در شکم خود دارد قوت و قدرت ببخشد.

بسیاری از کارشناسان تغذیه عسل طبیعی را فارغ از اینکه گیاه قالب منطقه گرم بوده یا سرد این ماده شگفت انگیز غذایی را دارای طبع متعادل می دانند و از این رو مصرف آن را برای همه ی افراد مفید و موثر می دانند. عسل طبیعی ماده ایست که به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند و همچنین قوای عمومی بدن که خود عامل کلیدی مبارزه با بیماریست را افزایش می دهد و این ها باعث نیاز هر زن بارداری به عسل خالص می شود. پس می بینید که مصرف عسل در دوران بارداری به نوعی کمک های ویژه ای به بدن می کند.

عادات غذایی مادران در هنگام بارداری و در طول عمر

تمامی انسان و از جمله زنان باردار که جسم شان نیاز به مراقبت ویژه دارد، نیازمند پیاده سازی تغذیه مناسب و سالم هستند.

بسیاری از ما هنگامیکه مطالبی راجع به تغذیه آگاهانه و صحیح و قرار دادن مواد غذایی سالم و ارگانیک در سبد غذایی خود را می شنویم، علاقه مند و مشتاق شنیدن می شویم.خیلی ساده می شود مواد غذایی که از دل زمین بیرون می آید و یا عسل را با اختلاف بی اندازه از تمامی مواد غذایی صنعتی جدا کرد و به روشنی به این نتیجه رسید که خوردن ماده ای فرآوری شده توسط زنبور عسل یا روییده های زمین بسیااااار کم خطر تر و پاک تر و سالم تر از سموم شیمیایی است که به نام غذا در اختیار همه قرار دارد.برای مثال خوردن یک لیوان نوشابه توسط یک خانم باردار ده ها برابر مضر تر خوردن قند های طبیعی که بدن بدان ها نیاز دارد می باشد. و یا خورن یک صبحانه کره و عسل، هزاران برابر سالم تر از خوردن شکلات صبحانه، مربای کارخانه ای و یا هر فرآورده کشنده دیگر است که بشر را دچار بیماری های بیشماری کرده است.

وقتی که به یک مادر در مورد فواید عسل در دوران بارداری می گویند و به وی گیاهان دارویی را پیشنهاد می شود و از دمنوش و جوشانده و خشکبار حرف به میان می آید،  در نگاه اول مشتاقانه می شنود و جاذبه اجرای تغذیه سالم در دلش موج می زند. اما همین که به مرحله اجرا می رسد، بهانه تراشی ها و موانع ذهنی اجازه ترک تغذیه کشنده و نابود گر صنعتی را به وی نمی دهند.

مصرف عسل در دوران بارداری از نظر طب سنتی

خوردن عسل در سه ماهه دوم بارداری نی نی سایت

آیا مصرف عسل در بارداری ضرر دارد؟

گذشتن از مرز تغذیه نا آگاهانه و جایگزینی غذای های واقعی که به سرعت باعث بهبود شرایط جسمی و افزایش انرژی روانی و تنظیم سیستم وجودی فرد و بخصوص زنان باردار که نیازمند مراقبت از فرزند خود می باشند، نیازمند عزمی راسخ به بلندای عمر است تا نه تنها جنین بلکه کل خانواده به تغذیه ای سالم و شادی آور دست پیدا کنند. پس مصرف عسل در بارداری به همراه تغذیه آگاهانه نه تنها هیچگونه ضرری ندارد، بلکه سلامت شما کمک خواهد کرد.

خواص مصرف عسل در بارداری

اگر نگاهی محاسبه گرانه و اقتصادی دارید و دچار محدودیت های مالی برای تغییر روند الگوی مواد مصرفی غذایی روزمره خود هستید، باید به یقین بدانید که با حذف تمامی مواد منهدم کننده جسم و جانتان از جمله فست فود ها و کنسرو ها و سایر اقلام صنعتی، شما سلامتی را به وجودتان دعوت می کنید و از پرداخت هزینه های هنگفت مالی و مخصوصا جانی برای بیماری ها و خمودگی و افسردگی حاصل از بیماری ها در امان خواهید بود.

خورد عسل در باردرای مضر است

تاثیر عسل بر زیبایی جنین

مادران مهربان و گرامی باید بدانید که بخش ویژه ای از رسالت شما در نقش مادر، ابتدا اجرای الگوی غذایی سالم در منزل و انتقال این میراث گرانبها به فرزندان تان می باشد. پس نه تنها هم اکنون که باردار هستید، بلکه در طول زندگی خویش با پیاده سازی الگوی غذایی سالم در منزل خانواده تان را در برابر بیماری های متعدد ایمن خواید کرد. مصرف عسل در بارداری شما را در دریافت مواد غنی و ارگانیک یاری می دهد و به پاکسازی جسم تان کمک ویژه ای می کند. بی تردید این امر در زیبایی جنین و همچنین سلامت روان فزرندتان تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

پیشنهاد ما برای شما عسل گون می باشد که شهد گون های بکر و فوق العاده کوهستان های نهاوند است.

در پایان این مقاله به شما مادران گرامی توصیه می کنیم که پای بر موانع ذهنی خود بگذارید و ترس از اصلاح الگوی غذایی خانواده را نداشته باشید.  چرا که بخشی از سلامت جامعه در دستان شماست. بکوشید و بدانید که هر تلاش کوچک شما در جهان ناآگاه امروز قدمی بزرگ و تاثیر گذار به شمار می آید.

اگر قصد خرید عسل خالص و ارگانیک از فروشگاه بومی نهاوند را دارید،سوغات نهاوند در کنار شما و همراه شماست.تلفن خود را بردارید و با ما تماس بگیرید و یا از طریق پیامک یا واتساپ به ما پیام بدهید.

healthline.com

لطفا امتیاز دهید

5 / 5. 1

2 دیدگاه در “آیا مصرف عسل در دوران بارداری برای مادر و کودک مفید است

  1. سوفیا گفت:

    بسیار خوب نوشتید در مورد خواص عسل در بارداری
    اگر کسی حساسیت نداشته باشه بهترین معجون برای بارداری شربت عسل و لیمو هست که خودم تجربه کردم و نتیجه گرفتم

    1. بله درست میفرمایید؛ شربت عسل برای بارداری واقعا یک معجون سلامتیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *