مقالات

خواص زردچوبه و عسل برای درمان اعجاب انگیز بیماری ها

درمان عفونت واژن با عسل و زردچوبه
4.2
(10)

خواص زردچوبه و عسل به صورت ویژه در درمان التهابات دورنی و کمک به سلامت مغز و کاهش دیابت مورد توجه قرار گرفته است.زردچوبه دارای قدرت آنتی اکسیدانی بالایی است که هم به عنوان گیاهی دارویی و نیز به عنوان پرطرفدار ترین ادویه در آسیا شناخته شده است. یک آنتی بیوتیک طبیعی که به کبد و کلیه هیچ آسیبی نمی رساند. این ماده ی قدرتمند در ترکیب با عسل کنار ، همانند سوختی ویژه برای مبارزه با بیماری های مختلف به کمک جسم می شتابد. عسل و زردچوبه در ترکیب با یکدیگر به بیماری ها فرمان خروج از جسم را می دهند و تا اندازه قابل توجهی به پاکسازی بدن کمک می کنند.

زردچوبه و عسل فواید سلامتی مختلفی دارند، از جمله توانایی آنها در درمان التهاب کلیه، بهبود سلامت مغز و کاهش دیابت. زردچوبه یک داروی گیاهی و ادویه ای است که به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی بالا شناخته شده است. هنگامی که این ماده قدرتمند با عسل ترکیب می شود، به عنوان یک دستیار قدرتمند برای مبارزه با بیماری های مختلف عمل می کند و به طور قابل توجهی به پاکسازی بدن کمک می کند. آنها همچنین دارای فوایدی مانند تقویت ریشه مو و پوست سر، درمان زخم معده، درد مفاصل، عفونت های واژن، زخم ها، سرفه، کبد چرب و کاهش وزن هستند. با اصلاح الگوهای غذایی و جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای طبیعی و ارگانیک، می توانید مزایای این درمان ها را افزایش دهید.

فواید زردچوبه و عسل

زردچوبه و عسل برای چی خوبه؟”. این سوال حتما ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده است. در اینجا سعی داریم فواید درمانی مخلوط عسل و زردچوبه را برایتان کامل شرح دهیم.

گیاهی بسیار خوش عطر و طعم از خانواده زنجبیلیان که همانند زنجبیل ساقه گوشتی و قسمتی ازریشه آن را از زیر خاک استخراج کرده و به عنوان داروی گیاهی و ادویه ای بسیار پر مصرف ازآن استفاده می شود. این گیاه بیشتر در جنوب و جنوب شرقی آسیا و در مناطقی با آب و هوای مرطوب قابل کشت است.

ازهزاران سال قبل در درمان بسیار از بیماری ها مورد توجه اطبا ایرانی و آسیایی قرار می گرفته است. عمده توجه محققان بر روی پلی فنول قدرتمندی به نام کورکومین در ترکیبات زردچوبه است. که به آن خاصیت  ضد التهابی، آنتی بیوتیکی،آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد دیابتی قوی داده است.

 

معجزه عسل و زردچوبه

خواص زردچوبه و عسل

همانطور که می دانید طب سنتی و کهن اقدام به یافتن ریشه بیماری ها و حذف آن می کرده و می کند. بدین ترتیب بیماری از بدن خارج می شود و فرد در اصطلاح رایج شفا می یابد. علت این موفقیت در درمان های گذشته، اول از همه آموزش جامع و کامل طبیبان توسط استادان واقعی و انگشت شمار بود. هر کسی نمی توانست به آسانی طبیب شود و این موضوع پزشکان را به درمانگران واقعی که دستانشان شفا بخش بود تبدیل کرده بود.

امروزه نیز ممکن است تعداد بسیار معدودی از این دسته اطبا سنتی وجود داشته باشند.خواص زردچوبه و عسل به شرط رعایت مولفه های تغذیه صحیح و هوشمندانه به سرعت در وجود شما قابل مشاهده خواهد بود. در اینجا چند مورد از آن ها را به شما خواهیم گفت:

۱.تقویت ریشه مو و پوست سر

امروزه به دلیل فرم دهنده های متعدد و همچنین رنگ های شیمیایی که مورد استفاده همگان قرار می گیرد، پوست سر و موی مصرف کنندگان مواد شیمیایی نابود گر به شدت آسیب می بیند. برای جبران بخشی از این آسیب های فراوان می توانید از ترکیب عسل و زردچوبه به عنوان تقویت کننده استفاده کنید. این ترکیب خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد و به پوست سر شما قدری آرامش و استراحت می دهد.

 

۲. زرد چوبه و عسل برای پوست صورت

آنتی اکسیدان ها و نوعی فلاونوئید موجود در این معجون گیاهی بدون هیچ گونه عوارضی با سرعت ملایم و به شرط استمرار در استفاده از ماسکی که به شما می آموزیم ، شفافیت و درخشندگی را به پوست شما باز می گرداند.تیرگی های حاصل از سلول های مرده پوست و سموم غذایی موجود در بدن با قدرت ویتامین ها و سایر مواد مغذی زردچوبه و عسل ازبین خواهند رفت. برای استفاده بهتر از این ترکیب جادویی عسل کنار  را به شما پیشنهاد می دهیم.

ماسک درخشان کننده ما:

  • زردچوبه یک قاشق چایخوری
  • عسل خام ۲قاشق غذا خوری
  • لیموی تازه برش خورده یک برش
  • ۲عدد برگ سدر آسیاب شده
  • آلوئه ورا تازه رنده شده یک قاشق چایخوری

این مخلوط را ابتدا روی پوستتان امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت می توانید مدت زمان ۲۰دقیقه الی یک ساعت ماسک را روی پوستتان قرار دهید.

نکته

هنگام استفاده از ماسک های گیاهی بهتر است در این بازه زمانی به هیچ کار دیگری نپردازید و در بهترین نقطه منزلتان به صورت طاق باز دراز بکشید و موسیقی ملایم یا انرژی مثبت پخش کنید و  به جسم تان اجازه بدهید که فقط بر روی عملیات پاکسازی پوست متمرکز شود. تمامی آسیب های جسمی ریشه در روان و افکار انسان نیز دارند. پس بهتر است علاوه بر جسم از رفتارتان نیز مراقبت کنید تا شفافیت پوست به شما برگردد.

 

۳. درمان زخم معده با عسل و زردچوبه

اگر از رفلاکس معده، سوهاضمه و مشکلاتی گوارشی رنج می برید می توانید از خواص زردچوبه و عسل برای درمان این مشکلات استفاده کنید. روزانه ۲وعده صبح و آخر شب یک قاشق غذا خوری عسل به همراه نوک قاشق زردچوبه را ترکیب کنید و میل نمایید. خاصیت ضد التهابی این ترکیب در وهله اول التهبات حاصل از آلودگی معده به اخلاط سرد و مضر غذاهای صنعتی را پاکسازی می کند و پس از آن معده را برای ترمیم و بازسازی یاری می کند.

فراموش نکنید که درمان قطعی زخم معده نیز با عسل طبیعی و خالص به خواست و اراده حضرت حق میسر خواهد شد. نگارنده این مقاله خود شاهد این مهم بوده است.

 

 

زردچوبه و عسل برای زخم معده

۴.زردچوبه با عسل برای درد مفاصل

زردچوبه و عسل بهترین داروی گیاهی برای درمان التهابات مفاصل می باشد. امروزه درصد بالایی از مردم زمین از درد مفاصل دست و پا رنج می برند و سن شروع این بیماری به ۴۰سال رسیده است. عواملی همچون چاقی، اختلالات خود ایمنی سیستم دفاعی بدن و التهاب و سختی مفاصل انسان ها را بسیار رنجور و ناتوان کرده است.

اگر تازه دچار این بیماری شده اید باید بدون معطلی تمام مواد غذایی صنعتی را برای همیشه ترک کنید. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی این ترکیب طبیعی در کنار رژیم غذایی سالم شما را بهبودی کامل می بخشد.

۵. عسل و زردچوبه برای واژن

تمام زنان در طول عمر با عفونت واژن دست و پنجه نرم می کنند. عوامل متعددی باعث ۳نوع عفونت واژن در زنان می شود.

  • عفونت قارچی
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت انگلی

عوامل زیر باعث بوجود آمدن عفونت واژن می شوند:

  • نبود بهداشت جنسی هنگام مقاربت
  • خوردن فست فود ها و غذا های آماده
  • نوشیدن الکل و مصرف سیگار و …
  • پوشیدن لباس های آلوده
  • درگیری ها و فشارها و جنگ های روانی
  • لوازم شخصی آلوده و سرویس ها بهداشتی و حمام آلوده
  • دیابت
  • قرص های ضد بارداری
  • شریک جنسی که از لحاظ روانی بیمار باشد و میل به دیگرا آزاری داشته باش
  • و…

 

 

زردچوبه برای عفونت رحم

راه حل

برای رهایی کامل از عفونت واژن ابتدا مواد غذایی مدرن و خطرناک را حذف کنید. تمامی موارد بهداشت فردی را رعایت کنید و از شریک جنسی تان بخواهید که تمام موارد بهداشت فردی را رعایت کند. پس از آن برای درمان عفونت واژن با عسل و زردچوبه فوری ۲قاشق عسل خام و طبیعی را با یک قاشق چایخوری زردچوبه و ۱۰قطره روغن مرزنگوش ترکیب کنید و لبه های بیرونی و داخل واژن را کاملا با آن ماساژ دهید. اجازه بدهید که این ترکیب برای ۳۰دقیقه در واژن شما بماند. همچنین عسل و زردچوبه برای زخم رحم نیز برای کسانی که با تست تزریق عسل و زردچوبه داخل واژن ، از نبود حساسیت به این ترکیب شفا بخش اطمینان حاصل کنند، یک مکمل درمانی بسیار تاثیر گذار است.

در این زمان کاملا آرام دراز بکشید و به هیچ کاری مشغول نشوید. عسل و زردچوبه برای جوش واژن نیز به عنوان درمان کننده ای قوی  عمل می کند.ترکیب عسل و زردچوبه برای واژن و عفونت هایش بسیار مفید است و به شرط رعایت بهداشت فردی و مقاربتی شما را از شر سوزش و خارش و درد واژن رها می کند.

6.خواص عسل و زردچوبه برای زخم

زردچوبه و عسل برای سوختگی های سطحی بسیار مفید است. به سرعت التهابات سوختگی را آرام می کنند و به ترمیم و بازسازی بافت های پوستی کمک می کنند. از طرفی بخاطر خاصیت آنتی بیوتیکی فوق العاده قوی اجازه فعالیت ویروس ها و باکتری های عفونت زا در زخم را نمی دهند و هر گونه فعالیت عفونی و بیماری زا در ناحیه آسیب دیده را متوقف می کنند. زردچوبه و عسل برای زخم های عمیق نیز، به شرط نداشتن حساسیت به فرآورده های زنبور عسل بسیار کارآمد است.

چرا که  آنتی بیوتیکی قوی است که هیچ ویروس و باکتری به آن مقاوم نیست. فعالیت ترمیم بافت های عضلانی و پوستی را ازابتدای درمان آغاز می کند و آنتی اکسیدانی است که تمام سلول های مرده و بافت های آسیب دیده را ترمیم و حتی جای آن را تا حد قابل توجهی از روی پوست پاک می کند. البته شما برای درمان موارد زخم یا سوختگی عمیق حتما باید با مشورت پزشک معالج اقدام به استفاده از این ترکیب کنید. ترکیب عسل و زردچوبه برای زخم های سطحی مناسب است و درمان زخم با عسل و زردچوبه در موارد فوق حاد توصیه نمی شود.

7.خواص عسل و زردچوبه برای پوست

از آنجایی که خواص زردچوبه و عسل باعث ضدعفونی کردن سطح پوست و کاهش فعالیت های باکتریایی می شود. و همچنین با آرامشی که به پوست می دهد یه غدد چربی زیر پوست فرمان تولید کمتر چربی را می دهد. این ترکیب گیاهی برای جوش مانع فعالیت های چربی زایی و عفونی می شود و سرعت بهبود پوست شما را چند برابر می کند.

 

 

معجزه عسل و زردچوبه

 

8.زردچوبه و عسل برای سرفه

فعالیت های ویروسی و باکتری های بد در گلو باعث التهاب و تورم گلو و در نتیجه اختلال در تنفس و باعث کاهش انرژی و خمودگی در فرد می شود. خوشبختانه زردچوبه و عسل برای سرماخوردگی بهترین دارو است. و به محض ورود به گلو تمامی عوامل التهاب آور و عفونی را هدف قرار می دهند و با یک دوره مصرف ۷روزه و در هر روز ۲وعده گلوی شما عفونت های طولانی مدت خود را نیز درمان می کند و بدن فرصت رفع التهابات گلو را به دست می آورد. خواص درمانی زردچوبه محدود به موارد ذکر شده نمی شود و مهم تر از همه بدن را برای حفظ سلامتی یاری می بخشد.

اگر این سرفه ها همراه با تب شدید بود، از سیاه دانه و عسل برای تب نیز می توان بهره برد.

 

9.زردچوبه و عسل برای کبد چرب

کبد انسان مرکز پاکسازی خون و مواد غذایی است. کبد تمامی سموم و مواد مضر و فضولات بدن را نیز به کمک اندام های دیگر از بدن دفع می کند. هسته مرکزی بدن برای شناسایی و دفع عوامل بیماری زا نظیر میکروب ها، باکتری های خطرناک، ویروس ها و … در وهله اول کبد می باشد.

تصور کنید که انسان با خوردن سموم خطرناکی تحت عنوان غذا، این عضوزندگی بخش بدن خود را بیمار کند! نیاز به توضیح ندارد که در چنین شرایطی ایمنی و هارمونی و نظم کلی جسم بر هم می ریزد و کبد دیگر قادر به حفظ تعادل و گسترش سلامتی در جسم نخواهد بود. ترکیب زردچوبه و عسل در این مواقع به کمک کبد و سایر اندام ها می آید و برای بازسازی سلول ها و بافت کبدی کمک ویژه ای می کند.

 

 

خواص زردچوبه و عسل برای لاغری

 

10.خواص زردچوبه و عسل برای لاغری

اولین تاثیر زردچوبه و عسل کمک به کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین است. بسیاری از دانشمندان کورکومین را که یک ماده قدرتمند در ترکیبات زردچوبه است عامل این موضوع میدانند. همچنین می توان به تاثیر چشم گیر این معجون به تعادل فعالیت های متابولیک در بدن اشاره کرد. این ترکیب به میزان قابل توجهی در کاهش تری گلیسیرید و چربی های مضر و کلسترول بد در بدن کمک می کند.

به میزانی که می توانید از خواص زردچوبه و عسل برای افزایش سوخت و ساز در بدن بهره ببرید، به همان اندازه میل و حرص و ولع پرخوری نیز به دلیل انرژی ویژه این ترکیب جادویی در درون شما کاهش می یابد. چرا که بدن هر فردی با تامین انرژی مورد نیاز از منابع پاک غنی می شود و از فقر حاصل از خوردن مواد غذایی کارخانه رنج نخواهد برد.

چکونگی عملکرد درمان های سنتی و گیاهی در بدن انسان

خوب دقت کنید که شما هنگامی که به روش های درمان گیاهی روی می آورید به تمامیت وجود خود این پیغام را می دهید که هشیار شده اید و قصد رسیدگی به خود و تغییر روش بنیادی برای حفظ و گسترش سلامتی در بدن تان را دارید. نگارنده این مقاله شاهد درمان افراد متعددی ازانواع بیماری ها فقط و فقط و فقط از طریق اصلاح الگوهای غذایی بوده است. این اصلاح با حذف غذاهای آماده و فست فود ها و … به طور کامل و جایگزین کردن مواد غذایی طبیعی و ارگانیک در رژیم غذایی روزانه بدون هیچ توقف و برگشت به رژیم کهنه غذایی امکان پذیر است. 

 

اگر به دنبال درمان قطعی سینوزیت با عسل هستید، بدون هیچ درنگی این مقاله جامع را بخوانید.

 

 

خواص زردچوبه برای واژن

 

راه حل

فردی که می داند چه باید بخورد و چه باید نخورد و در عین حال قدرت اجرای آن را نیز از خالق مهربان دریافت می کند، بیماری ها از زندگی اش رخت می بندند؛ البته به شرط رعایت کردن یک فاکتور مهم دیگر! حذف تمام روابط سمّی که کالبد روان و ذهن فرد را بیمار می کند. رعایت این ۲ فاکتور شما را از دنیای بیماری به دنیای سلامتی و نشاط هدایت می کند.

برای خرید عسل طبیعی ، که به دست زنبورداران با شرافت ما بدون هیچ گونه دستکاری انسانی توسط زنبور عسل تولید شده است با سوغات نهاوند تماس بگیرید و خیال خود را از بابت داشتن عسل طبیعی در خانه تان برای همیشه راحت کنید.

نظر شما در مورد درمان با طب سنتی و درمان برخی بیماری ها از طریق ترکیب زردچوبه و عسل چیست؟ لطفا تجارب خود را از طریق دیدگاه با دیگر مخاطبان و ما به اشتراک بگذارید.

benefits-of-honey.com

لطفا امتیاز دهید

4.2 / 5. 10

10 دیدگاه در “خواص زردچوبه و عسل برای درمان اعجاب انگیز بیماری ها

  1. سپیده م گفت:

    سلام و خسته نباشید
    خوندن این مقاله تاثیر بسیاری روی من داشت. به طوری که متوجه اشتباهاتم در تغذیه خودم و فرزندم و همسرم شدم. الان خیلی تغییر کرده تغذیه مون و اینو مدیون شما هستم. استفاده از عسل رو به عنوان ضد عفونی کننده واژن به خانم ها توصیه میکنم و حتما از مقالات این سایت کمک بگیرید. ممنونم

    1. درود بر شما همراه گرامی
      بسیار خوشحالم که مقاله خواص زرد چوبه و عسل براتون مفید بوده. از توجه شما به فروشگاه سوغات نهاوند سپاسگزاریم.

  2. donya.m گفت:

    با سلام
    من از ترکیب زردچوبه و عسل برای پوست صورتم استفاده کردم و واقعا تاثیر داشت. چطور بگم از وقتی که این ماسک رو روی صورتم میذارم و طبق گفته شما این کار رو در زمان فراغت از کارهام در آرامش انجام میدم دو باره پوستم مثل نوجوانیم شاداب شده. خیلی وقت بود به خودم توجهی نداشتم. از شما ممنونم

    1. درود بر شما
      این ترکیب واقعا فوق العاده س. البته کسانی که به نکته های گفته شده عمل کنن نتیجه می گیرن
      خواص زردچوبه و عسل برای پوست میتونه هر عارضه پوستی رو درمان کنه. البته به شرطی که فرد این درمان رو براش وقت بگذاره و غرق در روزمرگی نباشه و به طور اختصاصی برای وجودش انرژی صرف کنه. فارغ از هیاهوی روزمره

  3. آرشام گفت:

    سلام
    من از زردچوبه و عسل برای تقویت موهام استفاده کردم و واقعا نتیجه بخش بود.
    ممنون از شما

    1. درود و عرض ادب
      بله کاملا درست می فرمایین
      سپاس از تجربه زیباتون

  4. جواد گفت:

    من ۲سالی بود سوزش معده داشتم

    تا اینکه دوستم یه درمانگری معرفی کرد
    زردچوبه و عسل خوردم
    هر شب هم بابونه دم میکردم میخوردم برا آرامش اعصاب

    معده م خیلی بهتر شده و اگه چیزای مضر نخورم اصن سوزش نداره

    1. درود
      چقدر جالب بهتون راه درمانی گفتن
      با آرام کردن سیستم عصبی، شاهد بهبود بسیاری از بیماری ها خواهیم بود
      ممنون از تجربه تون

  5. Aynaz گفت:

    زردچوبه و عسل پوست رو خیلی شفاف میکنه
    حتما این ماسک رو استفاده کنید

    1. ممنون از تجربه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *