مقالات

خواص عسل برای پوست به همراه جزئیات و نحوه مصرف و فواید آن

خواص عسل برای پوست صورت نی نی سایت
0
(0)

خواص عسل برای پوست را نمی شود در چند جمله گنجاند. ترکیبات کامل و طبیعی عسل آن را به یک ماده مغذی برای هر نوع درمان پوستی تبدیل می کند. ازدیرباز توسط پزشکان نامدارا ایران و جهان برای شادابی، رفع سوختگی، خشکی و التهاب های پوستی از آن استفاده می کردند.  در واقع تمامی دارو ها، مواد خوراکی و آشامیدنی ها و مکمل های غذایی و هر چیزی که انسان به آن نیاز دارد، به میزانی که بشر در تولید آن دخالت مستقیم کمتری داشته باشد، محصول نهایی سالم تر و قوی تر و ثمر بخش تر خواهد بود. پس طبیعتا عسل خالص و طبیعی که ویژگی های آن را در مقاله عسل وحشی بیان کرده ایم ، بهترین گزینه برای درمان بیماری های پوستی است. البته در موارد حاد قطعا تصمیم پزشک بر همه چیز اولویت دارد. در این مقاله با سوغات نهاوند باشید تا شما را در درمان مشکلات پوستی یاری کنیم.

 

عسل و پوست

عسل به دلیل وجود مقادیر زیادی ازویتامین های مختلف، از جمله B کمپلکس ، ویتامین C ، مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم، روی، منگنز، آهن، سدیم، کلسیم، پروتئین، آنزیم های متعدد، اسید های چرب، فلاونوئید ها برای درمان آکنه، ریلکس کردن عضلات صورت، آبرسانی پوست، خشکی پوست، چربی پوست و تمام محرک های بیرونی نظیر آفتاب سوختگی و آلودگی های حساسیت آور هوا بسیار مفید است. عسل به دلیل قدرت جذب بالا دارای خواص درمانی مورد نظر شما برای هر مشکل پوستی می باشد. پس حتما از خواص عسل برای پوست بدن خود استفاده کنید.

خواص عسل برای پوست بدن

پوست بخش عمده ای ازلایه محافظ و پوششی بدن است.پوست از ما در برابر اشعه های مضر خورشید و گرما و سرمای هوا مواظبت می کند و در برابر تمام عوامل بیماری زای بیرونی از بدن دفاع می کند.

پزشکی مدرن، تمام توان و تمرکز خود را بر حذف علائم بیماری گذاشته است و هرگز به کشف علت بیماری همت نگمارده است. در زمینه پوست نیز نگارنده این مقاله به تجربه چندین ساله نوجوانی خود رجوع می کند که پزشکان متعدد برای رفع التهاب پوستی و آکنه و جوش های چرکی فقط و فقط اشاره کوچکی به مواد غذایی حساسیت زا کرده و تمرکز خود را بر روی داروهای شیمیایی و ازبین بردن نشانه های بیماری می کنند نه خود عامل اصلی! عسل طبیعی رطوبت لازم را به پوست می رساند و این آبرسانی طبیعی زمختی و عدم شادابی پوست را به سرعت برطرف می کند.

تمام بیماری های انسان از دو عامل تغذیه و رفتار سرچشمه می گیرد. گذشته از بیماری های ژنتیکی بقیه حاصل انتخاب های خود افراد هستند.

خواص عسل برای پوست جوش دار

خواص عسل برای پوست آسیب دیده

عوامل متعددی در سلامت این لایه زیبا و گسترده بر جسم تاثیر گذار است. اجابت مزاج روزانه حداقل ۲بار به شادابی پوست کمک می کند. از جمله خواص عسل برای پوست همین رفع یبوست می باشد. استرس و فشار های روانی، غذاهای صنعتی و آماده، فست فود ها، استفاده روزانه از مواد آرایشی شیمیایی و بهداشتی همگی به پوست آسیب می رسانند.

به طور کلی افراد با خوردن مواد شیمیایی به جای غذا و استفاده ازآن به عنوان محافظ پوست و مو و مواد شوینده جسم و پوست را مریض و آسیب دیده می کنند و پس از آن نیز با مراجعه به پزشکان و دریافت مواد شیمیایی مضر در حکم  دارو هر روز جسم و روان و ذهن خود را بیش از پیش ازحالت تعادل خارج می کنند. با توجه به تجربه ما در عسل شناسی، عسل گون را برای این روش به شما توصیه می کنیم.

سلامت پوست شما در گرو اصلاح برنامه غذایی تان و حذف مواد سمی است که کبد یا همان پالایشگاه بی نظیر بدن به دلیل مصرف بی اندازه غذاهای کارخانه ای و فست فود ها  قادر به تسویه و دفع تمام سموم ازبدن نخواهد بود و محصول آن را برای آگاه سازی شما به شکل کهیر، آکنه، جوش چرکی، التهاب پوستی یا هر نشانه دیگری بر روی پوست شما نمایان می کند تا به دلیل بیماری بپردازید. نه اینکه نشانه های بیماری بر روی پوست را از بین ببرید.

فواید عسل برای پوست صورت و بدن

عسل ماده ایست که بدون اغراق و طبق علوم کهن و همچنین طب مدرن برای سلامت و شادابی تمام اندام و دستگاه های بدن مفید است.آنتی اکسیدان های موجود در عسل به جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک می کند. خواص آنتی باکتریال عسل خام شما را از شرّ آکنه رها می کند.

اگر بخواهیم از خواص عسل برای پوست دقیق تر به شما بگوییم، باید بدانید که در دنیای پر از فشارهای روانی امروز و در تنگنای مصرف مواد غذایی شیمیایی و آلودگی های محیطی و میل و اجبار به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی صنعتی پوست به عنوان بیرونی ترین عضو بدن بیشتر از همه در دسترس آلودگی ها است.

برای کمک به شادابی پوست و استراحت آن ماسک های متفاوتی از عسل را بر روی پوست خود می گذارید و با این کار به آن استراحت می دهید و دقایق یا ساعاتی از روز، پوست به جای مبارزه با آلودگی ها به بهبود و شادابی و طراوت بیشتر خود می پردازد. با ترک غذاهای صنعتی و استفاده از عسل از خواص عسل برای چروک پوست بهره ببرید و بعد از گذر 2ماه شاهد صافی و شفاف تر شدن پوست خود باشید.

خواص عسل برای پوست بدن و صورت

  • از بین بردن آکنه و جوش
  • لایه بردار قوی پوست
  • خواص عسل برای پوست چرب
  • خواص عسل برای پوست خشک
  • بهبود زخم و جراحت ها
  • ماسک عسل برای روشن شدن پوست
  • خواص عسل برای چروک پوست
  • خواص عسل برای لک صورت
  • دفع سموم بدن از پوست پا

از بین بردن آکنه و جوش

عسل طبیعی مربوط به هر گیاهی که باشد آنتی باکتریال و ضد التهاب است. استفاده موضعی از آن سطح مورد نظر شما را به سرعت تغذیه می کند و به باز شدن منافذ پوست  که عامل جوش و آلودگی هستند کمک می کند.

پوست خود را با آب بشویید و به مقدار لازم با کاردک یا قاشق از عسل خام را که با  نعنا ی تازه ریز شده ترکیب کرده اید بر روی قسمتی از پوست بمالید و با ماساژ آن را به سایر قسمت های مورد نظرتان برسانید. و به این روش از خواص عسل برای پوست خود بهره ببرید. نعنا چربی اضافه پوست را که باعث بروز آکنه می شود پاکسازی می کند.

لایه بردار قوی پوست

پروسه از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین دفع آلودگی های محیطی را لایه برداری می گویند. یکی از ترکیب های مفید شامل عسل و لیمو برای پوست های چرب است. همچنین برای پوست های حساس از ترکیب عسل ارگانیک و آرد جو دو سر و روغن نارگیل استفاده کنید. این اسکراب را به مدت 30دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

معجزه عسل برای پوست نی نی سایت

خواص عسل برای پوست چرب

برای از بین بردن چربی اضافه که باعث بروز آکنه می شود عسل طبیعی و کیوی له شده را با چند قطره آب لیموی تازه ترکیب کرده و روی پوست خود به آرامی به مدت 2دقیقه ماساژ دهید. برای رهایی از خشکی و حساس بودن پوست یک قاشق روغن زیتون را با 2قاشق عسل طبیعی مخلوط کرده و روی پوست خوذ ماساژ دهید و اجازه دهید جذب پوست شود. پس از بیست دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

خواص عسل برای پوست خشک

در ساعتی از روز که دغددغه ها و امور روزمره را به حداقل رساندید، بهترین زمان برای استراحت با قصد و نیت ریلکس کردن پوست و بدن تان می باشد. در واقع با یک تیر چندین نشان سازنده را بزنید! یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با مقداری روغن بنفشه ترکیب کنید و به آرامی بر روی قسمتی که خشک شده ماساژ دهید. زمانی که فارغ از روزمرگی و امور بی سر و ته و گاها بیهوده آن  فاصله گرفته و به جسم و جان خود در خلوت می پردازید، در حال مخابره کردن پیام شادی و صلح با وجودتان هستید.

پس کاملا طبیعی است که به پیام شما توسط بدن و پوستتان پاسخ داده شود و از فشار و تنش آن ها کاسته شود و شما به مرور و با تکرار این عمل به صورت آگاهانه و با حضور کامل ذهن و روان تان شاهد از بین رفتن تنش های پوستی از جمله خشکی آن خواهید شد.

بهبود زخم و جراحت ها

عسل آنتی اکسیدانی طبیعی است و برای درمان زخم ها و جلوگیری از عفونت آن ها بسیار سودمند است. از دیگر خواص عسل برای پوست کمک به کمرنگ کردن جای جراحت های پوستی و از بین بردن حالت آلرژکی زخم ها که بسیار آزار دهنده است می باشد.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست

اسکراب های صنعتی در نگاه اول وسوسه بر انگیز هستند ولی در واقع پوست شما را پاکسازی نمی کنند. چرا که خود برای بدن مضر هستند. استفاده از ماسک عسل خام و فرآوری نشده به سرعت سلول های مرده را از سطح پوست پاکسازی می کند و التهابات و خستگی پوست را از آن دور می کند. عسل ماده ایست که در ترکیباتش هیچ جز مضری برای پوست وجود ندارد و جذب آن باعث بهبود سایر اعضای بدن و از بین رفتن تیرگی پوست خواهد شد.

خواص عسل برای چروک پوست

از خواص جادویی ترکیب عسل طبیعی و لیموی تازه برای کشیدگی پوست به راحتی استفاده کنید. عسل طبیعی و خام را داخل کاسه بریزید و به آن نیمی از لیموی تازه را بیفزایید و یک قاشق چای خوری روغن آرگان را به آن اضافه کنید. این یک آنتی اکسیدان قوی به همراه ویتامین و مواد مغذی برای جوان سازی پوست شما است. می توانید در هفته 2بار این ماسک را استفاده کنید.

خواص عسل برای لک صورت

خوشبختانه می توانید برای درمان سفیدی پوست با عسل و همچنین لکه های پوستی از ترکیبی ارگانیک استفاده کنید. عسل دستیار کبد است. و به تسویه بدن از سموم کمک می دهد. لکه های پوستی که حاصل ضعف کبد برای دفع سموم غذایی و نوشیدنی های مضر و همچنین الکل می باشد،با مصرف مواد غذایی ارگانیک و ماساژ مداوم عسل بر روی موضع بیمار، از تغییرات سریع پوستتان شگفت زده خواهید شد.

خواص عسل برای چروک پوست

دفع سموم بدن از پا

اگر با یوگا آشنا باشید کلمه مِریدین یا کانال انرژی به گوشتان خورده است. تمامی کانال های انرژی که عامل جریان خون و دریافت انرژی ما از جهان اطراف هستند، به کف پا متصل هستند. پاکسازی تمامی سموم بدن از راه پاکسازی این شبکه قدرتمند انرژیکی میسر می شود. و به ما قدرتی فراوان و سلامتی باورنکردنی می بخشد. برای انجام این پاکسازی تشت آب ولرم را با یک یا دو قاشق عسل ارگانیک مخلوط کنید و پاهای خود را به آرامی به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. از نمک دریا نیز برای این پاکسازی و حفظ سلامتی خود غافل نشوید. در این مقاله سعی کردیم که از خواص عسل برای پوست و انواع مشکلات آن شما خواننده عزیزمان را آگاه کنیم. فراموش نکنید که عسل خالص و طبیعی مد نظر ماست و به هیچ عنوان عسل های کارخانه ای قابل استفاده نیستند.

اگر قصد خرید محصولات ارگانیک و مخصوصا عسل طبیعی را دارید ما در شهرستان نهاوند خیال شما را برای همیشه بابت این خرید راحت می کنیم. و شما می توانید در هر جای ایران عزیزمان این محصولات را از طریق اداره پست درب منزلتان تحویل بگیرید.

 

healthline.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *