مقالات

خواص عسل کنار را جامع و کامل بشناسید

خواص عسل کنار نی نی سایت
0
(0)

خواص عسل کنار که نمونه ای عالی از دسته عسل های غنی به شمار می رود، بسیار چشم گیر شده و نگاه مردم جهان را به خود جلب کرده است. از کمک به بهبود دستگاه گوارش و معده گرفته تا کاهش احتمال ابتلا به سرطان ها و همچنین افزایش قوای جسمی برای مبارزه با هر نوع بیماری می توان از خواص فوق العاده عسل کنار بهره برد.

بسیاری از افراد به دلیل ترس های درونی و متکی بودن به نیروی مخرب جمعی که بشریت را به شرایط بحرانی کنونی رهنمون شده است، مقاومت های ذهنی و جنگ های روانی درونی را در مقابل درمان های بی همانند سنتی دارند که اگر از آن ترس ها و مقاومت ها گذر کنند، شاهد بهبود حال درونی و افزایش سلامتی در جسم شان خواهند بود. در این مسیر حتما عسل طبیعی را در برنامه روزانه تان به مقدار یک قاشق هم که شده بگنجانید.در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ویژگی های این عسل طبیعی و پاک بیشتر آشنا کنیم.

کنار(سدر)

نزدیک به ۴۰نوع کنار در جهان وجود دارد. سرده ای از تیره عنابیان که گستره ی آن در مناطق گرمسیری است. میوه آن نیز عناب نام دارد و معمولا در اواخر زمستان و اوایل بهار برداشت می شود. گونه های موجود در ایران به طور پراکنده در جنوب و جنوب غرب ایران وجود دارند. میوه این درخت فواید بیشماری دارد. چرا که دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین K و ویتامین D3 است. همچنین سرشار از املاح و مواد معدنی، پروتئین، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و فسفر می باشد.

فواید و مضرات عسل کنار

تفاوت عسل کنار با سایر عسل ها

عسل کنار برای افراد گرم مزاج بسیار گزینه خوبی است. علاوه بر کمک به متعادل کردن طبع آن ها، سردی و سستی و کرختی نیز به همراه نمی آورد و بسیار انرژی زاست. اعراب آن را عسل جنسی نیز می نامند و برای افرادی که از کاهش میل جنسی رنج می برند یک مکمل درمانی بی نظیر به شمار می رود. همچنین گزینه ای عالی برای ریزش مو و تقویت اعصاب و روان نیز هست.

خواص عسل کنار در طب سنتی

از قدیم الایام عسل طبیعی و خالص به عنوان یک دارو در کنار گیاهان دارویی برای اکثر بیماران تجویز میشده است. طب سنتی عسل کنار را به عنوان یک مکمل برای درمان و همچنین یک غذای کامل و سالم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها معرفی می کند. در اینجا به برخی از این فواید عسل کنار خواهیم پرداخت.

خواص عسل کنار برای بارداری

خواص عسل کنار در بارداری

هر نوع عسلی در دوران بارداری باید با مشورت پزشک مصرف شود. چرا که بعضی از افراد ممکن است به عسل و فرآورده های آن حساسیت داشته باشند. اما اگر این موضوع در مورد فردی صادق باشد تا قبل از بارداری نیز متوجه آن شده است. عسل طبیعی و سایر مواد غذایی طبیعی و ارگانیک می توانند سلامت هر چه بیشتر فرزندتان را رقم بزنند. عسل برای جذب و گستراندن انرژی در جسم تان نیاز به تجزیه و تحلیل کبد ندارد و مستقیما به شما انرژی مورد نیاز برای تامین کودک تان را می دهد.

خواص عسل کنار برای پوست

چیزی که پوست برای شفاف و سالم شدن به آن نیاز دارد، دریافت ویتامین های مختلف از طریق مواد غذایی ارگانیک می باشد. شما می توانید در کنار مصرف حبوبات، غلات، میوه ها و … از عسل طبیعی به عنوان ماسک طبیعی بر روی پوستتان استفاده کنید و از نتایج اعجاب آورش لذت ببرید. عسل کنار یکی از بهترین ها برای جوان سازی پوست می باشد.

فواید عسل کنار

عسل هزاران سال است که توسط اجداد ما و حتی گونه های انسانی قبل از ما به عنوان یک ماده غذایی شفا بخش شناخته شده است. عسل کنار به دلیل وجود مقادیر بیشتری از ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین پروتئین مورد توجه پزشکی مدرن نیز قرار گرفته و آزمایش ها و تحقیقات میدانی زیادی برای اثبات تاثیر آن بر انواع بیماری ها انجام شده است. که به تعدادی از آن ها فقط اشاره می کنیم.

عسل کنار و کمک به بهبود زخم ها

یکی از خواص عسل کنار تاثیر ویژه ی آن بر روی زخم های موضعی و سطحی پوست می باشد. شما می توانید برای برطرف کردن جراحات خراشیدگی و همچنین بهبود زخم های سطحی ، از عسل کنار استفاده کنید. برای اطمینان از عدم حساسیت پوستی خود به عسل، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی سطح سالم پوستتان بمالید و از نبود حساسیت مطمئن شوید. پس از آن زخم سطحی خود را با عسل کنار خالص پوشش دهید و بگذارید به مدت یک ساعت بر روی زخم بماند.

جلوگیری از ریزش موی سر

کاهش مواد معدنی و املاح و ویتامین ها در بدن از عوامل اصلی ریزش مو می باشد. عسل کنار یک منبع غنی از این مواد و به خصوص ویتامین های خانواده B  که همگی در تقویت مو و رویش مجدد آن مفید هستند می باشد. برای تاثیر بیشتر آن 50گرم برگ صدر را پودر کنید و با 250 گرم عسل کنار یا صدر مخلوط کنید و نصف استکان  سرکه سیب خانگی به آن بیفزایید و به صورت محلول درآورید. این محلول را هفته ای دوبار در حمام به مدت 10 دقیقه روی پوست سر خود به آرامی ماساژ دهید و سپس شستشو دهید.

خواص عسل کنار برای معده

خواص عسل کنار برای معده

می دانید که معده ی انسان عضوی حساس و تحریک و آسیب پذیر می باشد. امروزه بیشتر مردم زمین دچار مشکلات سوءهاضمه، گوارشی و دفع و جذب هستند. علت این قضیه گرایش شدید انسان ها به فست فود ها و غذاهای آماده است. که علی رغم اینکه همگی بر نقش مخرب این مواد آگاه هستند، با خودفریبی و فرار از واقعیت به دلیل تمایلات نفسانی مخرب و همچنین تنبلی در پختن غذای طبیعی در منزل، به این سموم وحشتناک روی می آورند! بهتر است با قطع مصرف این شبه غذا ها ، مصرف عسل طبیعی را نیز آغاز کنید تا معده و اندام های داخلی تان را پاکسازی کند و سریع تر بتوانید شاهد تغییر وضعیت جسمانی خود باشید.

موثر در درمان کم خونی

در بیشتر موارد کم خونی به دلیل کاهش ویتامین B ، کمبود آهن و پروتئین رخ می دهد. خبر خوش اینکه عسل کنار مقدار قابل توجهی آهن و خانواده ویتامین های B و مواد معدنی را در ترکیبات خود دارد و گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتلا به کم خونی است. شما می توانید چند عدد برگ گزنه را به همراه شنبلیله بجوشانید و پس از سرد شدن با عسل کنار شیرین کرده و میل کنید. این داروی گیاهی درمان کم خونی را روزانه یکبار استفاده کنید.

خواص عسل کنار برای قلب

فشار خون بالا محصول گرفتگی رگ ها بر اثر افزایش کلسترول LDL در بدن است. در این بیماری با گذر زمان، عروق دچار انسداد بیشتر می شوند و انسان به عمل باز قلب نیازمند می شود. عسل کنار به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالا به محض ورود به جریان خون باعث کاهش کلسترول بد در بدن می شود و با مجموع ویتامین های دفاعی B  به پاکسازی قلب و عروق می پردازد و به عوامل سکته قلبی و مغزی می تازد.

همچنین می توانید از ترکیب جوشانده فلفل قرمز سالم و سیر له شده به همراه آب لیموی تازه و عسل بهره ببرید. یاد آور می شویم که برای اینکه عسل طبیعی معجونی عالی باشد باید پس از ولرم شدن جوشانده به آن اضافه شود. خواص عسل کنار برای رقیق کردن خون و رفع مشکلات قلبی و عروقی می تواند گزینه ای مکمل و قدرتمند در درمان باشد.

خواص عسل کنار برای کودکان

هر ماده ی غذایی طبیعی و سالمی می تواند به رشد کودکان و همچنین جلوگیری از ابتلای ایشان به بیماری ها کمک کند. عسل کنار به دلیلی غنی بودن و داشتن مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها می تواند مانع بروز بیماری هایی همچون سرماخوردگی،مسمومیت ها، گلودرد و سرفه و ضعف و بی حالی شود.

اما اگر سلامت کودک تان برایتان اهمیت دارد ، باید روش تغذیه ای خانواده تان را بر پایه مواد غذایی طبیعی و غذاهای سالم قرار دهید. و صد البته از خوردن فست فود ها و غذاهای آماده بپرهیزید تا بتوانید وظیفه ی خود در جایگاه پدر یا مادر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در هر صورت رژیم غذایی خود و فرزندتان را بسیار جدی بگیرید و بر اساس سیستم ناآگاهانه سیاره زمین عمل نکنید.

عسل کنار در بهبود برخی بیماری ها

  • تقویت قوای جنسی و از بین بردن ناتوانی جنسی
  • مکمل درمان کم خونی
  • پاک کننده کرم روده و انگل
  • کمک به درمان عروق و تقویت قلب
  • یک ملین طبیعی برای رفع یبوست
  • یک ماده غذایی قاعده آور
  • بهبود سیستم دفاعی و ایمنی بدن
  • تقویت حافظه
  • بهبود توان روانی
  • کمک به سلامت کبد

خواص عسل کنار برای دیابت

عسل کنار مجموعه ای از محافظان بدن را در خود دارد. وجود ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین های گروه B و مواد معدنی غنی این ماده را به یک عامل قوی برای شکست بیماری ها مبدل کرده است. ترکیبات عسل که قند های فروکتوز و گلوکز درصد بالایی از آن را تشکیل می دهند، برخلاف طعم شیرین و نام گمراه کننده برای تجزیه در کبد نیاز به انسولین ندارند و به راحتی در سیستم بدن تبدیل به انرژی می شوند. دیابتی ها پس از مشورت با پزشک معالج خود می توانند عسل طبیعی و ارگانیک را بدون هیچ گونه نگرانی استفاده کنند. البته به شرط تایید پزشک و تجویز ایشان این امر امکان پذیر است.

در واقع این مورد از خواص عسل کنار و سایر عسل ها می باشد که در مقایسه با هر نوع شیرینی مصنوعی قطع به یقین حتی برای دیابتی ها کم خطر تر است. یعنی اگر شما بخواهید بین شیرین کننده های مصنوعی مانند قند و شکر و عسل طبیعی یکی را انتخاب کنید، قطعا عسل تحت هر شرایطی گزینه ی مناسب تری است.

اگر برای خرید عسل طبیعی که تمام خواص ذکر شده عسل ارگانیک را در خود دارد نیاز به مشاوره دارید سوغات نهاوند در کنار شماست تا به سوالاتتان پاسخ دهد و عسل خام و فرآوری نشده را به شما در هر جای ایران عزیزمان هدیه کند.

healthywithhoney.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *