مقالات

درمان سرماخوردگی با عسل و ترکیبات گیاهی ثمر بخش

سیاه دانه و عسل برای سرفه نی نی سایت
0
(0)

درمان سرماخوردگی با عسل یک روش رایج و دیرینه است که پزشکان ایرانی همچون شیخ الرئیس (جناب ابو علی سینا) نیز بسیار از آن استفاده می کرده است. سرماخوردگی دغدغه عمومی مردم هر اجتماعی است. بسیار مسری و سریع الانتقال است و هر فرد به طور متوسط ۲ یا چندین بار درطول سال باید با آن دست و پنجه نرم کند.

در طی 2سال اخیر که مردم زمین دچار بیماری کرونا شده اند، بسیاری از افراد به نقش مواد غذایی طبیعی و پرهیز کامل از فست فود ها و مواد غذایی کارخانه ای پی برده اند و برای تغییر الگوهای غذایی فردی و خانوادگی کوششی ستودنی کرده اند. فقط کافیست که عسل شما طبیعی و خالص باشد.در خواندنی عسل طبیعی از نکات جذاب  تولید این محصول بی نظیر برایتان نقل ها کرده ایم. در این مقاله سوغات نهاوند قصد دارد شما را با روش های خانگی و بدون عوارض جانبی برای بهبود سریع سرماخوردگی  آشنا کند.

تعریف سرماخوردگی

یک عارضه شایع که عموما بیشترین فشار را به سیستم تنفسی انسان وارد می کند. فشاری بسیار کم خطر اما خسته و کلافه کننده. این ویروس سینوس ها، دستگاه تنفسی و گلوی بیمار را دچار گرفتگی، التهاب و عفونت می کند. این حالت ها به کاهش سطح هوشیاری، ضعف عضلات، درد خفیف بدن و بی حالی و سستی منجر می شود. اگر سرماخوردگی شدید باشد  سرفه های زیاد و تب و لرز را هم در ابتلا به آن تجربه خواهید کرد.

سیکل سرماخوردگی معمولا ۲تا ۷ روز می باشد، اما در برخی افراد به دلیل کمبود قوای جسمانی ممکن است بیشتر طول بکشد.یاد آور می شویم که درمان های خانگی برای کودکان زیر ۱۰سال توصیه نمی شود و افرادی که بیماری های جانبی دارند، باید با مشورت پزشک معالج شان اقدام به  این نوع درمان کنند.

درمان جادویی سرماخوردگی

علائم نشان دهنده ابتلا به سرماخوردگی

  • گرفتگی بینی و اختلال در دم و بازدم عادی
  • آبریزش بینی
  • احساس درد و کوفتگی در عضلات دست، پا، فیله کمر و شانه ها
  • سر دردی که بیشتر در ناحیه پیشانی و چشم ها آزار دهنده است
  • گرفتگی گلو و سرفه های دردناک
  • خستگی و بی حالی و ضعف عمومی بدن
  • کاهش هوشیاری و کمی گیجی و عدم تمرکز کافی
  • عطسه کردن پی در پی

این علائم در سرماخوردگی خفیف و در آنفولانزا قوی و به مراتب خطرناک می شود.

 

 

درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی

 

 

درمان سرماخوردگی با عسل بهتر است یا داروهای شیمیایی

به طور کلی درمان سنتی در طب قدیم ریشه ای و دقیق اما کند و زمان بر است. اما درمان با داروهای شیمیایی بسیار سطحی و با سرعت بالاست.

درمان سرماخوردگی با عسل بسیار سودمند و عاقلانه است. چرا که این بیماری خطرناک نیست و نیاز به سرعت بالای معالجه ندارد. ویژگی این نوع درمان کمک به تغییر الگوهای طبع و مزاجی و قوی و مقاوم شدن بدن برای مواجهه و مقابله با ابتلای دوباره به این ویروس پراکنده و عمومی می باشد. ضمن اینکه درمان با عسل و گیاهان دارویی هیچ گونه عوارض جانبی برای جسم و روان ندارد.

ترکیب عسل و پیاز

یک عدد پیاز متوسط را با رنده ریز خرد کنید و آن را به ۲۰۰ گرم عسل بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۵ تا ۱۰ساعت درون یخچال نگهداری کنید. پس از آن یک قاشق غذاخوری را روزانه ۳وعده  میل کنید. خواص مشابه عسل و پیاز در ازبین بردن باکتری های مضر وعفونت های ویروسی و ضد التهاب بودنشان در کنار همدیگر ترکیبی اثر بخش تر برای مقابله با ویروس سرماخوردگی خواهند داشت. درمان سرماخوردگی با پیاز و عسل در واقع ارگان های داخلی بدن را نیز پاکسازی می کند.

درمان سرماخوردگی با دمنوش چای سبز و عسل

مقدار یک قاشق چای سبز را درون آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. در مرحله بعد یک قاشق عسل خام به آن اضافه کنید و هم بزنید و بنوشید. چای سبز و عسل هر دو سرشار از فلاونوئید ها هستند و خاصیت ضدالتهابی فراوانی در ترکیبشان ایجاد می شود. وجود مقادیری ازویتامین C در چای سبز در کنار انرژی ویژه عسل بدن را قادر به تحمل کرختی سرماخوردگی و بهبود سریع تر می کند.

توصیه می کنیم که به قیمت عسل طبیعی ، پس از پرداختن به فاکتور های اصل و طبیعی بودن توجه کنید! زیرا اگر محل استقرار زنبورستان در مناطق غیر صنعتی مانند نهاوندِ ما که بسیار هم در ایران کمیاب هستند نباشد، عسل برداشت شده نمی تواند سالم و درمانی باشد. در مناطق صنعتی امکان آلودگی زنبورستان به آلاینده ها بسیار بالا است.

درمان سرماخوردگی عسل ابلیمو

دمنوش نعنا و عسل

با این دمنوش عالی از خاصیت ضد التهابی،ضد درد و همچنین کاهنده آبریزش بینی بهره مند شوید. نعنا خاصیت ضدعفونی کننده ویژه ای دارد. همچنین از بوی بد دهان حاصل از چرک گلو نیز جلوگیری می کند. یک مشت برگ نعنای تازه را دم کنید و به آن یک قاشق عسل ارگانیک اضافه کنید و صبح ناشتا و شب قبل از خواب میل کنید.

چای بابونه،پونه کوهی و عسل برای سرماخوردگی

یک قاشق چایخوری بابونه خشک را به همراه پونه کوهی در آب سرد بریزید و با شعله کم 20دقیقه بجوشانید. هنگامی که ولرم شد یک قاشق عسل گون طبیعی به آن اضافه کنید و بنوشید. این دو گیاه در کنار یکدیگر آنتی بیوتیکی طبیعی و بدون عوارض هستند. ترکیب آن ها با عسل عفونت های ویروسی و التهاب گلو و حالات سرماخوردگی را به سرعت کاهش می دهند.

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین در طب اسلامی، طب هندی و همچنین طب چینی مرسوم است.دارچین جسم را ضدعفونی می کند، تب را کاهش می دهد و درد زکام و سینه درد را به حداقل می رساند. یک قاشق چایخوری سر خالی از پودر دارچین را به 5قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کنید و طی یک روز در چند وعده میل کنید. بدون تردید عسل گون  برای درمان فوری سرماخوردگی و گلو درد یک گزینه عالی به حساب می آید.

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو

این ترکیب جادویی را اکثر ایرانیان می شناسند. درمان سرماخورگی با عسل و لیمو ترش بسیار رایج و همه گیر شده است. لیمو ترش تازه منبع فراوان ویتامین C است. این ماده طلایی به دفع تمامی سموم از بدن کمک می کند و ترکیب آن با عسل سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با هر بیماری قدرت ویژه ای می بخشد. شما می توانید یک لیموی تازه را نصف کرده و داخل یک لیوان آب ولرم جوشیده بچکانید و به آن یک قاشق عسل خام اضافه کنید و نوش جان کنید.

خواص عسل برای سرماخوردگی کودکان

درمان سرماخوردگی با عسل و زنجبیل

زنجبیل یک گیاه بسیار گرم و مقوی و محرک دستگاه های مختلف بدن می باشد. قوای عمومی بدن را افزایش می دهد و میل جنسی را به میزان قابل توجهی بارور می کند. خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و همچنین آنتی اکسیدانی قدرتمند بودن از این گیاه مفید یک ماده غذایی کم نظیر ساخته است.برای درمان سرماخوردگی با عسل و زنجبیل عسل فرآوری نشده را آماده کنید و به آن یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را افزوده و کاملا با قاشق هم بزنید. در هر وعده یک قاشق از این ماده ترکیبی را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید.

درمان سرماخوردگی با عسل و سیر

سیر یک ماده غذایی قدرتمند و شفا بخش است و در مبارزه با التهابات، ویروس های مختلف و عوامل بیماری زا ثمر بخش است. درمان سرماخوردگی با عسل در ترکیب با سیر می تواند سرعت بهبود شما را چند برابر کند. علاوه بر این ، سیر التهابات کهنه در همه ی اندام های شما را هدف قرار می دهد و پاکسازی می کند و از بروز بیماری های احتمالی در آینده می کاهد. تجارب شخصی ما حاکی از تاثیر مستقیم عسل گشنیز در ترکیب با سیر برای داشتن یک معجون قوی می باشد.

عسل و سیاه دانه برای سرماخوردگی

از آنجایی که سیاه دانه و عسل یک معجون آنتی اکسیدانی قوی هستند، کمک شایان توجهی به توقویت سیستم ایمنی بدن و  از بین بردن ویروس های عامل سرماخوردگی خواهند کرد. سیاهدانه طبع بسیار گرمی دارد. سرماخوردگی بر اثر انباشت اخلاط سرد در اندام های داخلی و مغز ، فرد را برای چند روی ناتوان و حتی زمین گیر می کند. اینجا است که سیاهدانه در ترکیب با عسل طبیعی این اخلاط بیماری زا را به خوبی از بدن دفع کرده و سرعت بهبود در سرماخوردگی و آنفولانزا را تسریع می بخشند.

نکته

درمان بیماری ها با عسل و گیاهان دارویی، امروزه به حاشیه رفته اند. اما روزگاری که طب مدرن وجود نداشت تمام مردم جهان فقط از این طریق درمان می شدند. تنوع بیماری های امروزی و تعداد بیشمار بیماران گویای میزان موفقیت پزشکی امروز می باشد. به درک نگارنده این مقاله، طب سنتی بسیار قدرتمند تر است و فقط نیازمند وجود بزرگانی در این حوزه هستیم که متاسفانه تعدادشان کم و همچنین گمنام و در حاشیه هستند.

اگر قصد خرید عسل طبیعی و سایر سوغاتی های نهاوند را دارید ما با تجربه کافی در کنار شما هستیم تا بتوانید لذت چشیدن طعم محصولات ارگانیک و بدون هر گونه مواد افزودنی ما را تجربه کنید.

livescience.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *