مقالات

روغن حیوانی و کبد چرب؛ ۷خاصیت روغن حیوانی

روغن حیوانی اصل
3
(9)

شاید مرتبط دانستن روغن حیوانی و کبد چرب در نگاه اول تعجب برانگیز باشد. اما شما با خواندن این مقاله به تاثیر شگرف آن بر حفظ سلامتی تان پی خواهید برد.

 

خواص روغن حیوانی برای رحم
روغن حیوانی یا همان روغن کرمانشاهی، در گذشته تنها روغن موجود برای بشریت بوده است. و نیاکان ما از خواص روغن حیوانی بهره مند می شدند. از جمله این خواص می توان به انرژی زا بودن و تامین انرژی مورد نیاز تمام سلول ها و بافت های بدن اشاره کرد. کبد چرب که مستقیما با تغذیه ناسالم و مصرف روغن های صنعتی که سرشار از رادیکال های آزاد و چربی های ترانس هستند، سر و کار دارد. این روغن ها و مواد صنعتی در روند طبیعی کارکرد کبد اختلال ایجاد می کنند و حداقل تاثیر این اختلالات بر روی خلق و خوی فرد نمایان می شود.

متاسفانه انسان های به ظاهر متمدن آنقدر از اصل خود دور شده اند که اکثر افراد با شنیدن جمله ی خواص روغن حیوانی برای پوست صورت متعجب شده و با خود می گویند: “مگر چنین چیزی امکان دارد؟ ” بله! شما باید به یقین برسید که روغن مصرفی شما رابطه مستقیمی با سلامتی عمومی و همچنین ابتلا به بیماری ها دارد. پس در همین لحظه تصمیم به تغییر رژیم غذایی مخربی که در زمین رواج یافته است بگیرید و به سمت حفظ سلامتی و شادابی حرکت کنید.

اگر به فکر خرید روغن حیوانی اصل افتاده اید، حتما این خواندنی را برای دریافت اطلاعات کامل تا آخر مطالعه کنید.

آیا روغن حیوانی برای کبد چرب خوب است؟

روغن حیوانی و کبد چرب را در ذهنتان حک کنید. اگر قصد نجات از این عارضه خطرناک را دارید باید توجه ویژه ای به مصرف مواد غذایی روزانه تان داشته باشید و از خوردن هر ماده سمی و مضری که لذت لحظه ای و آنی، اما پشیمانی و رنجی بی پایان را برایتان به همراه می آورد پرهیز کنید. روغن حیوانی بر خلاف سایر روغن های موجود در بازار نیاز به اشبا سازی ندارد و بدون عملیات های مخرب تولید می شود. بدن انسان بدون شک برای تمامی فعالیت های خود نیاز به چربی دارد.

اما این چربی باید از منابع طبیعی و دستکاری نشده توسط بشر تامین گردد. در این مساله که هر چقدر از مواد غذایی مخرب صنعتی دوری کنید به حفظ سلامتی و نشاط دورنی تان کمک کرده اید شک نکنید. برای اینکه قدرت کبد برای تجزیه و جدب مواد مغذی و همچنین دفع سموم بدن را چند برابر کنید، روغن حیوانی اصل را به اندازه و بدون زیاده روی در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

کبد چرب چیست؟

کبد چرب زمانی که افراد در خوردن مواد غذایی صنعتی، فست فود ها و تنقلات و شیرینی های صنعتی و قند های مصنوعی اصرار می ورزند، در بدن شکل می گیرد. کبد که خود مسئول اصلی پاکسازی و فرمانده دفع سموم از بدن است دچار اختلال می شود و میزان چربی بافت های آن از حد استاندارد ۱۰درصدی تجاوز می کند و خود نیز بیمار می شود! در این حالت فرد دچار اختلالات خلقی، پریشانی، حواس پرتی و همچنین اختلال در کارکرد سایر اندام ها می شود. این بیماری بخش ویژه ای از احساس ناکارآمدی و افسردگی را در فرد بارور می کند. تنها راه درمان این بیماری اجرای رژیم غذایی سالم است. یاد آور می شویم که از کبد چرب و الکل غافل نشوید! چرا که اصلی ترین دلیل چربی کبد همین مصرف مشروبات الکلی می باشد.

خواص روغن حیوانی گاوی

روغن حیوانی همانند تمام مواد غذایی ارگانیک دیگر جز نیاز های اصلی بدن برای بقا و حفظ سلامتی است. اما به خاطر داشته باشید که باید در مصرف هر ماده مغذی و مفیدی تعادل داشته باشید. در این جا به چند مورد از خواص روغن حیوانی می پردازیم:

۱.خواص روغن حیوانی برای پوست صورت

 

خواص روغن حیوانی برای پوست صورت
روغن حیوانی حاوی ویتامین های محلول در چربی A,D,E,K می باشد. این ویتامین ها به دلیل اینکه از منبعی طبیعی به بدن می رسند، بدون عوارض جانبی تاثیر شگفت آوری بر روی پوست شما می گذارند. امگا۳ و امگا ۶ موجود در روغن زرد گاوی تاثیر به سزایی در بازسازی سلول ها و جوان سازی و طراوت پوست دارند. این ماده مغذی و مفید را بر روی پوست صورت و سایر قسمت ها بمالید و بعد از مدت زمان کوتاهی شاهد از بین رفتن تیرگی و خشکی و حساسیت های پوستی خود شوید. روغن حیوانی گاوی اصل به سادگی التهابات پوستی شما را پس از مصرف یک دوره یک ماهه به صورت موضعی درمان می کند.

۲.خواص روغن حیوانی برای بیماری های کبدی

همانطور که می دانید روغن خوراکی یکی از عمده ترین مواد به کار برده شده در طبخ غذاهای ایرانی است. مسلما سلامت این ماده پر کاربرد با توجه به مصرف روزانه و دائمی آن بسیار حائز اهمیت است. رابطه روغن حیوانی و کبد چرب چیست؟ از آنجایی که کبد نقش پاکسازی مواد غذایی که به بدن وارد می شوند را دارد، باید تا حد امکان با مصرف مواد غذایی سالم به این عضو حیاتی کمک کنیم.

بیماری هایی نظیر کبد چرب، سفتی کبد، سیروز کبدی و سرطان کبد همگی حاصل مصرف مواد غذایی مضر و الکل وسیگار و مواد مخدر هستند. روغن حیوانی گاوی اصل با دارا بودن بسیاری از مواد ضروری بدن نظیر ویتامین های محلول در چربی، کبد را در دفع بیماری هایش کمک می کند. خاصیت ضد التهابی ویژه روغن کرمانشاهی، التهابات و اخلاط سردی که سودا و صفرا نام دارند را از بافت کبد جدا می کند و به برگشت سلامتی به این عضو پر کار بدن کمک می کند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی روغن کرمانشاهی تمامی رادیکال های آزاد که سلول ها و بافت های کبد را مورد حمله قرار داده و تخریب می کنند را از بدن دفع کرده و به کبد جانی دوباره می بخشد. همچنین باید برای درمان کبد چرب، خواص شیره انگور برای کبد چرب را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

۳. خواص روغن حیوانی برای رحم

 

خواص روغن حیوانی

در جامعه امروزی به دلیل مصرف روغن های نباتی و مایع و تغذیه ناسالم، خشکی واژن که حاصل بر هم ریختن تعادل هورمونی و کاهش هورمون استروژن در بدن می باشد، بسیار شایع می باشد. درمان خشکی واژن با این روش با مالش روغن زرد گاوی که طبعی گرم و تر دارد صورت می پذیرد. شما باید روزانه ۲بار نقاط زیر شکم، کشاله ران و اطراف واژن را با این ماده شفا بخش ماساژ دهید تا کاملا جذب بدن شود.

خشکی واژن که خارش،سوزش و درد را در این ناحیه به همراه می آورد را می توان با شیاف روغن زرد گاوی به سرعت بهبود بخشید. روغن حیوانی اصل برای درمان تنبلی تخمدان و کیست نیز بسیار موثر است. مقادیر قابل توجه ویتامین های A,D,E,K باعث افزایش قوای باروری در زنان و تقویت هورمون های جنسی می شود. پس می توان گفت روغن کرمانشاهی در درمان ناباروری زنان تاثیر مستقیم و شگرفی دارد. طبخ غذا ها با این ماده طبیعی رحم بانوان را گرم می کند و این باعث افزایش نرخ بارداری در آنان می شود.

 

اگر قصد درمان بیماری با مصرف روغن حیوانی را دارید، برای قیمت روغن حیوانی گاوی زیاد سواس به خرج ندهید و به فکر اصل ، خالص و ارگانیک بودن آن باشید.

 

۴.درمان خشکی گلو با روغن زرد گاوی

طبع روغن حیوانی گاوی گرم و تر می باشد. به همین خاطر خشکی و درد گلو را درمان می کند. این ماده غذایی طبیعی خاصیت ضد التهابی قوی دارد که برای درمان التهابات گلو و ریه بسیار سودمند است.

۵.روغن کرمانشاهی برای دفع سموم کلیه و مثانه

مصرف روغن حیوانی کلیه و مثانه را گرم می کند و اخلاط سرد را از آن ها می زداید. این محصول طبیعی به قول انبیا و بزرگان به هر مقدار که وارد بدن شود، به همان میزان بیماری از بدن خارج می شود.

۶.درمان سوختگی با روغن حیوانی

تحقیقات عملی بسیار در این رابطه صورت گرفته است و نتایج حاصل از آن نشان دهنده تاثیر چشم گیر آن در درمان سوختگی ها می باشد. روغن گاوی اصل را بر روی زخم سوختگی ضماد کنید و به صورت روزانه پانسمان کنید تا از تاثیر آن بهره مند شوید. لازم به ذکر است که این درمان برای زخم های حاد و خطرناک توصیه نمی شود و مراحل ابتدایی درمان باید توسط پزشک انجام شود.

 

۷.روغن حیوانی برای درمان اختلالات خلقی

انرژی روزانه ما توسط مواد غذایی، فعالیت های مناسب فیزیکی، ارتباط با طبیعت و عناصر حیات بخش آن ها تامین می شود. در بخش تغذیه مقدار عمده انرژی از سوختن چربی ها در بدن تامین می شود. قطع به یقین با مصرف روغن حیوانی اصل منبع تامین کننده انرژی شما پاک و بدون عوارض خواهد بود. در نتیجه با افزایش انرژی پاک در جسم و روان تان، از شر اختلالات خلق و خو و افسردگی و خمودگی رها می شوید.

فواید مصرف روغن کرمانشاهی

موارد ذکر شده در بالا فقط بخشی از خواص روغن کرمانشاهی در بدن می باشد.
موارد دیگری همچون درمان کلسترول، افزایش سیستم ایمنی بدن، تقویت بینایی، بهبود سیستم گوارشی و پاکسازی روده و… نیز توسط این ماده اعجاب آور امکان پذیر است. اما همچنان روغن حیوانی و کبد چرب به عنوان بارز ترین فایده ی مصرف این روغن برای این بیماری شایع و همه گیر مورد توجه نگارنده این مقاله می باشد.

تشخیص روغن حیوانی اصل

 

تشخیص روغن حیوانی اصل

در تمام دوره های زندگی بشری، کیفیت مواد غذایی را با حواس پنج گانه می سنجیدند. از آنجایی که انسان امروزی از اصل خود دور شده، از این توانایی های بی نظیر خود بی اطلاع و یا کم اطلاع است. روغن حیوانی نیز  دارای عطر(حس بویایی)، طعم(حس چشایی) و رنگ (حس بینایی) خاص خود می باشد. روغن زرد گاوی که در پاییز و زمستان تولید می شود، همانند کره آن رنگ روشن تری دارد. اما این محصول در فصل بهار و تابستان که حیوانات علوفه تازه مصرف می کنند، زرد رنگ تر می باشد. طعم و عطر آن نیز به شرط آنکه شامه خود را تقویت کرده باشید قابل تشخیص است. این روش مطمئن ترین و دقیق ترین روش تشخیص روغن حیوانی اصل می باشد.

تفاوت روغن حیوانی گاوی و گوسفندی

به طور خلاصه و واضح این دو روغن دارای ۲تفاوت اصلی می باشند:

۱.تفاوت طبع روغن حیوانی گاوی و گوسفندی
بر خلاف گوشت گاو که سرد می باشد، روغن گاوی طبع گرم و تر دارد. و گوسفند که گوشتی گرم دارد، روغن گوسفندی طبعی سرد دارد. به همین خاطر پیشنهاد ما مصرف روغن گاو می باشد.
۲. تفاوت در عطر و طعم
روغن گوسفندی اصل بوی تند تر و بیشتری دارد که همین ویژگی برای بسیاری از افراد مورد پسند نیست. طعم آن نیز بر هر طعم دیگری در غذا قالب میشود و افراد به همین دلیل بیشتر به خرید روغن گاوی اصل روی می آورند.

شما چه تجاربی از خوردن روغن حیوانی دارید؟

 

healthline

لطفا امتیاز دهید

3 / 5. 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *