مقالات

خواص عسل آویشن برای حفظ سلامتی و شادابی

0
(0)

خواص عسل آویشن همانند سایر عسل های طبیعی برای ما انسان ها ثابت شده است و در دسته تغذیه سالم و ارگانیک قرار می گیرد. وقتی برای اولین این محصول استثنائی به ما معرفی می شود یک سوال برایمان بوجود می آید : ” عسل آویشن برای چی خوبه ؟ “به طور ویژه برای درمان سرفه و گلو درد، مقاوم سازی سیستم دفاعی بدن و تاثیر قدرتمند آن علیه باکتری های بیماری زا به کار گرفته می شود.

در درمان فوری سرماخوردگی این عسل معجزه می کند و به طور کلی هر عسل طبیعی را می توان برای بهبود وضعیت جسمی به میزان قابل توجه به کار برد. در مقاله شکرک زدن عسل ، برخی از ویژگی های یک عسل خوب را برشمردیم که در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی بخ عسل آویشن بپردازیم.در این مقاله قصد داریم عسل طبیعی و خام را ورای استفاده درمانی نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله با سوغات نهاوند همراه باشید.

فواید عسل آویشن

آویشن

گیاهی خودرو از تیره نعناعیان که در کره زمین بیش از ۳۵۰ نوع از آن وجود دارد. در ایران حدود ۱۴گونه از آن وجود دارد. آویشن کوهی معمولا در مناطق کوهستانی می روید و به طور عمده در دامنه های زاگرس، البرز،دنا و مناطق مختلف کشور می روید. در دامنه زاگرس و نهاوند گونه خاص کوهی با عطر و بوی مدهوش کننده به طور گسترده وجود دارد.
از آویشن همچنین در صنایع دارو سازی، بهداشتی و غذایی استفاده فراوانی می کنند. به طور کلی از برگ، گل، ساقه و روغن آن استفاده های متفاوتی می کنند. آویشن یک طعم دهنده ویژه در غذا های سنتی و همچنین غذاهای مضری همچون فست فود ها می باشد.
اگر شانس حضور در کوهستان های غرب کشور و بخصوص رشته کوه گرین را داشته باشید، می توانید در فصل بهار دمنوشی مقوی و انرژی زا را برای مسیر فرود نوش جان کنید.

معرفی عسل آویشن

عسل آویشن نیز مانند دیگر عسل های تک گل، بخش ویژه ای از شهد این گیاه دارویی را در خود جای داده است. تمامی عسل هایی که در بازار به نام یک گل و یا درخت خاص مانند عسل کنار فروخته می شود، در واقع از سیستم برند سازی که تنها روش موفق فروش در کره زمین به حساب می آید پیروی می کنند.

اما در مجموع هیچ عسلی از یک گیاه یا درخت تولید نشده است. چرا که زنبور عسل بدون توجه به نظر انسان ها به تمام گل های موجود در دایره پروازش سر می زند و از شهد و گرده آن ها با خود به کندو می آورد.دلیل این نامگذاری پوشش گیاهی قالب منطقه انتخابی زنبوردار برای قرار دادن کندوهاست.

طعم عسل آویشن

آویشن همانند گشنیز دارای رایحه شدید است و به همین منظور از عصاره آن ها در صنایع بهداشتی استفاده می کنند. عسل آویشن نیز این رایحه دلنشین و مسرّت بخش را به شما هدیه می دهد.

رنگ عسل آویشن

رنگ عسل آویشن با توجه به گونه گیاه متفاوت است و از کهربایی روشن تا تیره متغیر می باشد. عواملی همچون طول زمانی که از برداشت عسل می گذرد و ظروفی که در این مدت در آن نگهداری می شود نیز در رنگ عسل تاثیر گذار است.

سیکل رُس بستن یا شکرک زدن

این عسل به دلیل وجود مقادیر کمتری از گلوکز با سرعتی آرام تر متبلور می شود. و این پروسه از چندین ماه تا یک سال پس از برداشت متغیر است. به طور کلی هیچ شاخصی برای تخمین زمان جامد شدن عسل وجود ندارد. و همه گفته ها تجربی و یا گمانه زنی است.

 عسل آویشن به عنوان یک مکمل درمانی

عسل یک ماده خاص و انحصاریست که به روند درمان اکثر بیماری های جسمی کمک شایان توجهی می کند. همچنین یک غذای مکمل غنی است که کمبود حاصل از مصرف غذاهای سمّی صنعتی در بدن را جبران می کند. در اینجا چند مورد از خواص درمانی عسل آویشن را به شما معرفی می کنیم.

دمنوش آویشن و عسل برای سرماخوردگی

خواص عسل آویشن برای سرماخوردگی

عسل آویشن خاصیت ضد التهابی ویژه ای دارد و به سرعت التهاب گلو را از بین می برد. هنگامی که به صورت شربت عسل و لیمو آن را میل کنید، متوجه تسریع در بهبود گلو درد و سرفه های پی در پی خواهید شد. همچنین این عسل حساسیت گلو را به مواد غذایی صنعتی که اثر مخرب بر روی بدن دارند می کاهد و باعث کاهش تحریک پذیری سلول ها در این ناحیه می شود. پس هرگز قدرت دمنوش آویشن و عسل را دست کم نگیرید.

طرز تهیه دمنوش آویشن با عسل به این صورت است که مقداری آویشن تازه یا خشک کرده را به مدت 20 دقیقه می جوشانید و پس از آن یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به یک لیوان جوشانده ولرم شده اضافه می کنید و میل می نمایید.

 

خواص عسل آویشن برای پوست

عسل آویشن برای پوست، مو و سلامت عمومی بسیار مفید است. اگر می خواهید عسلی را در برنامه زیبایی خود بگنجانید، این همان چیزی است که نیاز دارید. آویشن از دیرباز برای فواید سلامتی آن به ویژه در رابطه با مشکلات تنفسی مانند سرفه و گلو درد مورد استفاده قرار گرفته است. آویشن سرشار از آنتی اکسیدان است و روند پیری را کند می کند و ظاهری صاف و درخشان به پوست شما می بخشد.

همچنین یک مرطوب کننده مفید و طبیعی است. این محصول تاثیر مثبتی بر سیستم گوارشی دارد و همانطور که می دانید زمانی که دستگاه گوارش به خوبی کار کند و فرد دچار یبوست نشود، به طور قطع پوستی شاداب تر و روشن تر خواهد داشت. آویشن همچنین حاوی چندین فلاونوئید است و منبع خوبی از ویتامین K، آهن و منگنز است که همگی این ها به عنوان خروجی پایانی نمود خود را در پوست انسان به نمایش خواهند گذاشت.

کمک به بهبود سلامت دهان و دندان

خواص عسل آویشن به دلیل توان ضد باکتریایی و ضد التهابی  قوی برای سلامت دندان ها و لثه بسیار مفید است. بوی بدن دهان نیز به عنوان دغدغه ای آزار دهنده برای افراد می تواند به کمک عسل طبیعی درمان شود. التهاب گلو،خشکی دهان و وجود باکتری های مضر همگی از عوامل بوی بد دهان می باشد که این عسل مغذی برای برطرف کردن همه این ها مفید است.

خواص عسل آویشن برای معده

یکی از بیماری های شایع در بین انسان ها سوزش و ورم معده و عدم توانایی هضم و جذب غذا در بدن می باشد.
عسل طبیعی و خام چون ماده ایست که نحوه تولیدش موافق با چرخه طبیعی بدن و اکو سیستم ما می باشد، به رفع التهابات و درد های معده که حاصل از مصرف غذاهای مضر،الکل،سیگار و سایر مواد مخربِ مرسوم در اجتماع است، کمک می کند.

عصب های تحریک شده معده با مصرف عسل ارگانیک آرام تر می شوند و ما شاهد کاهش سوزش و درد و همچنین هضم غذا خواهیم بود. این ها بخشی از خواص عسل آویشن برای سلامتی هستند. البته طبق شواهد عینی و تجارب عملی برای درمان زخم معده و مشکلات حاد گوارشی عسل گون  نیز بسیار ثمر بخش و معجزه آسا عمل می کند.

 

خواص عسل آویشن برای مردان

عسل آویشن دستیار سیستم ایمنی بدن

انسان امروزی به دلیل قطع ارتباط با غذاهای طبیعی و حضور و ورود انواع غذاهای صنعتی، فست فود ها و غذاهای آماده به جای دریافت انرژی پاک، از غذا انرژی های منفی و اختلال های متعدد در تمام اندام ها و اعضای بدن را دریافت می کند. در این میان وقتی ماده غذایی همچون عسل طبیعی را به بدن هدیه می دهیم، به سلول ها و دستگاه های بدن جانی دوباره برای مبارزه با اختلالات و بیماری ها می دهیم.

این همان تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک عسل می باشد. خواص عسل آویشن و سایر عسل های طبیعی برای تمامی پزشکان مدرن نیز عیان شده و ایشان نیز به طب کهن گرویده و متوجه اثر بخشی ویژه ی آن برای حفظ سلامتی شده اند.

عسل آویشن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی

این همه از آنتی اکسیدان های موجود در عسل طبیعی می شنوید و برایتان این سوال پیش می آید که آنتی اکسیدان چیست؟ در بدن ما چند عامل مهم تعادل اکسنده ها و آنتی اکسیدان ها را بر هم می زند و ریشه تمام بیماری های خطرناک از همین جا سرچشمه می گیرد. این عوامل را به تر بشناسید

  • آلاینده های محیطی
  • تغذیه صنعتی(فست فود ها و غذاهای آماده و هر چیز کارخانه ای)
  • مصرف الکل، دخانیات و مخدر ها به هر میزانی

بیماری هایی نظیر MS ، پارکینسون، سرطان ها، دیابت و سایر بیماری های کشنده ریشه در همین عدم تعادل دارد. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به رادیکال های آزاد می چسبند و آن ها را نابود می کنند و باعث تقویت سلول ها و دفع سلول های سرطانی از بدن می شوند. اما هرگز عسل به تنهایی قادر به شفای بدن انسان نیست. بلکه در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم و رعایت الگوهای سالم رفتاری ، فرد می تواند از خواص عسل آویشن در فرآیند بهبودی و حفظ سلامتی کمک فراوان بگیرد.

عسل آویشن ماده ای سرشار از مواد معدنی، املاح و ویتامین ها

بدن ما برای تمام اعمال روزانه اش نیاز مبرم به ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی و… دارد. مصرف عسل به میزان قابل توجهی از نیاز ما پاسخ می دهد. البته با خوردن مداوم دانه ها و مغز ها و روییدنی هایی همچون حبوبات و غلات می توانیم به سلامت جسم و روان خود کمک کنیم.
گیاه آویشن حاوی ویتامین A، ویتامین های Bکمپلکس، ویتامین K، ویتامین C و بسیاری از املاح است که مجموعا در عسل آن نیز وجود دارند. خوردن یک قاشق غذاخوری عسل آویشن به صورت ناشتا می تواند بخشی از نیاز روزانه بدنتان را برای حفظ سلامتی و کارایی بالا تامین کند.

خواص عسل آویشن در طب سنتی

دلیل تمرکز و توجه مردم دنیا به عسل

عسل فواید فراوانی در سلامت بدن دارد اما شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاید که چرا انقدر بر روی عسل تمرکز شده و مورد بررسی های علمی و پژوهشی قرار می گیرد.
بعد از سال های متمادی که از حضور کارخانه های مواد غذایی گذشت و ورود غذاهای صنعتی به سبد غذایی انسان ها و تحمیل این نوع تغذیه توسط قدرتمند ترین ابزار های موجود یعنی رسانه ها تثبیت گردید، عدم اطلاع رسانی افراد آگاه و مطلع از تاثیر این مواد بر بدن انسان، تعداد بیمارستان ها، پزشکان، مراکز و مجموعه های پزشکی را به بار آورد. در نهایت مردم آرام آرام متوجه تاثیر مخرب و مستقیم مواد غذایی صنعتی بر سلامت عموم جامعه شدند.

خبر خوش

این بیداری برای برخی باعث اصلاح الگوی غذایی و تمرکز بر حذف مواد سمی و مضر از سبد کالایی روزانه خود شد. همچنین گرایش عموم مردم به مواد غذایی طبیعی که از ابتدا برای بشریت در زمین تعبیه شده اند بیشتر شد. عسل طبیعی نیز از جمله مواد غذایی کامل و مقوی بود که در قرن 21 بسیار محبوب و مشهور تر از پیش شد. در پایان شما را به استفاده بیشتر از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک دعوت می کنیم.

اگر قصد خرید عسل طبیعی و سایر سوغاتی های نهاوند را دارید، ما در کنار شما هستیم تا در هر خطه ای از ایران دوست داشتنی در کم ترین زمان ممکن این محصولات خاص را دریافت نمایید.

 

healthline.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *