مقالات

خواص عسل چهل گیاه؛ معجونی برای سلامتی و فواید استثنائی آن

خواص عسل چهل گیاه برای پوست
0
(0)

خواص عسل چهل گیاه یا چند گیاه که از انواع گیاهان شفا بخش دارویی توسط زنبور عسل فرآوری می شود، بر همه دوستداران عسل عیان است. ماده ای که در نوع خود بی نظیر و یک پکیج برای حفظ سلامتی، افزایش انرژی عمومی بدن و مکملی استثنائی در درمان بسیاری از بیماری ها است. سوغات نهاوند را در این مقاله همراهی کنید تا مطالبی مفید را به شما هدیه دهیم.

 

خواص عسل چهل گیاه

 

عسل چهل گیاه

در فصل بهار که طبیعت از گیاهان متنوع و زیبا مملو است، یک زنبوردار با ذکاوت کندوهای خود را در دل این گیاهان پر برکت می چیند. عسلی که از چندین گیاه یا درخت تغذیه شده است را عسل چند گیاه می گویند که سال هاست به نام عسل چهل گیاه شناخته شده است. در خواندنی خواص عسل طبیعی بسیاری از فواید اعجاب آور این ماده بی نظیر گفته شد و در اینجا به طور مفصل تر در مورد این عسل کوهی توضیحاتی ارائه می شود.

برای برداشت این عسل طبیعی برخی از زنبور داران کندو های خود را به چندین مرتع و زمین زراعی جا به جا می کنند تا بتواند عسل غنی و بی همانندی را برداشت کند.

فواید عسل چهل گیاه

 

اکثر افراد به دنبال خواص درمانی عسل چهل گیاه هستند؛ چرا که معتقدند این ماده به دلیل طبیعی بودن و ویژگی های منحصر به فردش،به درمان انواع بیماری ها و اختلالات فیزیکی،روانی و ذهنی کمک خواهد‌ کرد.

در بسیاری از موارد ترکیب عسل طبیعی با گیاهان دارویی کاستی ها و نقصان هایی را در سیستم بدن پوشش می دهند که پتانسیل تبدیل شدن به بیماری های مختلف را دارند. پس وقتی که فرد از شما سوال پرسیده است که “عسل چهل گیاه برای چی خوبه“،  شما با اطمینان از فواید عسل چهل گیاه به عنوان مکمل قوی درمانی و غذایی از این ماده یاد خواهید کرد.

 

ترکیبات عسل چهل گیاه

 

انواع ویتامین های گروه B،ویتامینC،مقادیر کمی از ویتامینC، پروتئین ها،آنزیم ها، املاح و مواد معدنی در ترکیبات عسل چهل گیاه یافت می شوند.مقادیری از کلسیم،منیزیوم،روی،پتاسیم، منگنز و…  در این هدیه الهی موجود است.

 

عسل چهل گیاه روازاده

عسل چهل گیاه از چه گیاهانی است؟

 

پاسخ این سوال برای هر کسی متفاوت است!  اگر شما در شمال کشور اقدام به خرید عسل چهل گیاه طبیعی کنید،  با کسی که عسل چهل گیاه لرستان را تهیه کرده است،عسل متفاوت تری به لحاظ طعم،  رنگ و خواص دریافت و مصرف خواهید کرد.

برای مثال در شهرستان نهاوند عسل چهل گیاه،دارای عصاره ی گیاهانی همچون گون،آویشن، آنقوزه، بنفشه،نعنای کوهی،بابونه و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر است که در پوشش غنی کوهستان های بکر این منطقه به وفور در فصل بهار یافت خواهند شد.

 

خواص عسل چهل گیاه

از خواص عسل چهل گیاه بسیار می توان نوشت. شهد گیاهان دارویی فراوانی را در خود دارد که شما را در کسب انرژی لازم برای جلوگیری از بیماری ها یاری می دهد. تمامی بیماری ها حاصل کمبود انرژی حیاتی در بدن و مخصوصا در قسمتی که بیمار می شود می باشد.به طور مثال وقتی که در قسمت های میانی بدن شما انرژی پاک به خوبی گردش نمی کند دچار بیماری های معده، روده ، کلیه و اندام های این ناحیه می شوید.

این عسل معجزه آسا به همراه سایر مواد غذایی سالم و ارگانیک می توانند بخش ویژه ای از انرژی مورد نیاز شما برای حفظ سلامتی و مبارزه با عارضه های جسمی و روانی را تامین کنند. بخشی از خواص درمانی این عسل بی نظیر را بخوانید.

 

۱.درمان بیماری های عفونی

عسل چهل گیاه یک آنتی بیوتیک قوی است که عفونت های ویروسی و قارچی را در بدن شناسایی و پاک می کند. بدن انسان هنگام درگیری با عفونت ها بسیار سرد می شود و اخلاط سردی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. عسل خام و فرآوری نشده همراه با دمنوش پونه وحشی سیستم ایمنی بدن شما را آماده حمله به نواحی عفونی می کند و با گرم کردن معده و روده شما به سرکوب فوری بیماری کمکم می کند. به علاوه این دمنوش یک جایگزین عالی برای آنتی بیوتیک های شیمیایی می باشد و این از خواص عسل چهل گیاه در درمان بیماری ها است.

۲.عسل چهل گیاه مکمل درمانی کبد

این عسل به شرط اینکه شرایط یک عسل طبیعی را دارا باشد و خام و حرارت ندیده باشد یک منبع قوی از آنتی اکسیدان ها می باشد که برای محافظت و پاکسازی سلول های کبد بسیار ثمر بخش است. اثر هپاتواستروئیدی این عسل در صورت بودن مقادیری از شهد شیرین بیان وضعیت کارکردی کبد را نرمال می کند و آسیب های حاصل از فشار روانی و بار سنگین استرس را به سرعت کاهش می دهد.

 

خواص عسل چهل گیاه در طب سنتی

 

 

۳.خواص عسل چهل گیاه در درمان اختلالات روانی و جسمی یائسگی 

این عسل به دلیل وجود مقادیری از ایزو فلاون ها به تعادل هورمونیک بدن زنان کمک می کند و  در بهبود شرایط روانی دوران قائدگی بانوان بسیار سودمند است. تحقیقات گسترده و وسیعی در حوزه پزشکی و همچنین طب سنتی برای اثبات تاثیر شرایط روانی بر سندرم قائدگی و همچنین یائسگی زودرس انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان دهنده تاثیرات باورنکردنی آرامش روانی بر کاهش درد ها و مشکلات هورمونی و همچنین گرفتگی ها و درد های عضلانی بوده است. نگارنده مقاله شاهد درمان چندین کیس مختلف که دچار یائسگی زودرس شده بودند توسط درمانگر طب سنتی از طریق تغییر رژیم غذایی و استفاده از عسل طبیعی بوده است.

شما با داشتن یک رژیم غذایی سالم و حذف رفتارهای مخرب و عادات غذایی ناسالم و جایگزین کردن مواد سودمند و طبیعی در برنامه روزانه خود شاهد بهبئد اختلالات روانی و رهایی از سندرم قائدگی و سایر اختلالات هورمونی خواهید بود. از دیگر خواص عسل چهل گیاه می توان به تامین نیاز بدن به قند اشاره کرد که اگر از منابع طبیع مثل عسل تامین شود،اختلالات هورمونی بسیار کاهش می یابند.

 

خواص عسل چهل گیاه

۴. جلوگیری از دیابت

مواد فتو شیمیایی موجود در این عسل انسولین را تحریک می کنند و میزان گلوکز خون را کاهش می دهند. با ورود یک ماده طبیعی و غیر صنعتی از تنش های جسم کاسته می شود و بدن به جای درگیر بودن با غذا های ناسالم تمرکز خود را بر روی درمان بیماری می گذارد. در این حالت بدن انسولین طبیعی بیشتری نیز تولید می کند و شاهد روند کاهش قند خون خواهید بود.

۵. خواص عسل چهل گیاه در مبارزه با التهابات پوستی 

به محض رسیدن عسل چهل گیاه به پوستتان کاهش التهاب و خارش را حس خواهید کرد. مصرف روزانه آن باعث از بین بردن التهابات معده و روده می شود و فرآیند هضم و جذب غذا را تسریع می بخشد. مصرف روزانه شربت عسل باعث کاهش تاثیر مواد غذایی آلرژی زا و پاکسازی سریع تر بدن از این سم های فعال در کبد می شود و به طبع خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی این عسل طبیعی در حفظ سلامت شما موثر خواهد بود.

 

۶.افزایش شادی درونی و توانمندی جسم برای حفظ سلامتی

عسل چهل گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، ویتامین Bکمپلکس ،ویتامین C، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم، منگنز، سدیم،فنول و فلاونوئید ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین و سایر املاح و مواد معدنی می باشد. شما برای دریافت ویتامین ها ، پروتئین ها و سایر مواد مورد نیاز جسم تان برای بقا و سلامتی از مواد غذایی و مکمل های صنعتی و شیمیایی آسیب های جبران ناپذیری را متحمل می شوید. یک مثال ساده قند مصنوعی خوراکی است که اگر چه قند های احیا کننده را در خود دارد اما تک تک اجزای بدن شما را تهدید به خطرات سهمگین می کند.

هنگا می که شما بتوانید بر وسوسه های ذهنی چیره شوید و به جای تن به لذت زود گذر مواد سمی صنعتی دادن، رژیم غذایی ارگانیک را پیشه کنید به آرامی متوجه رهایی از کسالت های خود و نجات از بیماری های لاعلاج آینده خواهید شد. عسل طبیعی و فرآوری نشده به عنوان ماده ای غنی شما را در دریافت مواد غذایی حیاتی مورد نیازتان بدون عوارض مواد غذایی صنعتی کمک می کند. پس از آن بار های روانی بسیاری نیز کاسته می شود و خلق و خوی شما رو به تعادل و توازن گرایش می یابد و این از خواص عسل چهل گیاه و سایر عسل های طبیعی می باشد.

 

 

عسل چهل گیاه در بارداری

 

خواص عسل چهل گیاه برای کودکان

 

عسل چهل گیاه گلو درد کودکان را بهبود می بخشد و برای دندان درد بر اثر التهاب یک مرحم است. عسل برای بهبود عملکرد کودکان فوق العاده است و آنها را از شر بیماری های رایج در اندام های داخلی تا حد چشم گیری محافظت می کند.

 

خواص عسل چهل گیاه برای پوست

 

عسل چهل گیاه یک ماده ضدعفونی کننده به حساب می آید. عسل رطوبت پوست را به ایده آل ترین حالت ممکن می رساند و با ماسک کردن آن بر روی پوست می توان به سرعت از التهابات پوستی ناشی از حساسیت (به شرط عدم حساسیت به عسل طبیعی) رهایی یافت. با مصرف روزانه عسل خالص به پاکسازی کبد کمک بزرگی خواهد شد. و همانطور که می دانید بسیاری از عارضه های پوستی از التهابات کبد سرچشمه می گیرند. این موضوع خواص عسل برای پوست را محرز می کند.

برخی دیگر از خواص عسل چهل گیاه را بشناسید

  • ضد ورم و نفخ شکم
  • کاهش اسپاسم عضلانی
  • ضد سرفه
  • نرم کننده سینه و گلو
  • قاعده آور و ضد گرفتگی عضلانی قائدگی
  • درمان سرماخوردگی
  • مبارزه با میگرن
  • ضد کبد چرب
  • بهبود آلرژی های فصلی
  • از بین بردن ضعف و بی حالی
  • بهبود قوای جنسی
  • ضد کلسترول بد
  • افزایش عملکرد های عالی مغز
  • کاهش درد های مفصلی

 

 

عسل چهل گیاه تهران

مضرات عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهستان چه ضرری می تواند داشته باشد؟ این پرسش را هر خواننده می تواند از بزرگ تر ها و افراد با تجربه و سالخورده نیز بپرسد. بسیاری از مواقع انسان ها به دنبال جواب پرسش هایی هستند که هزاران سال است پاسخ آن ها فاش شده است!

به غیر از افراد خاصی که به عسل طبیعی و سایر فرآورده های زنبور عسل حساسیت دارند،  بقیه افراد بدون کوچک ترین نگرانی می توانند از مصرف این ماده ی شفا بخش لذت ببرند.  بدون تردید بدن فقط به مواد غذایی طبیعی نیاز دارد و این غذاهای صنعتی هستند که جسم انسان را فرسوده و بیمار خواهند کرد.

شما چه تجاربی در رابطه با خواص عسل چهل گیاه و مصرف آن دارید؟

 

healthline.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *