مقالات

خواص عسل برای مو؛ انواع ماسک عسل برای مو

خواص عسل برای مو
0
(0)

خواص عسل برای مو یکی دیگر از اثرات مستقیم این ماده ی جادویی بر روی بدن انسان را به اثبات می رساند. هر فردی برای به دست آوردن و حفظ سلامتی خویش باید یه وجه های از وجود خویش که تمام مردم زمین از آن ها غافل هستند دست پیدا کند؛ تا بتواند از مرز بیماری ها عبور کند و سلامتی را با پرداخت بهای آن به دست آورد. در مقاله خواص عسل گشنیز به شما یادآور شدیم که عسل طبیعی چگونه در این روند تاثیر گذار است. اکنون می خواهیم شما را با تاثیر عسل بر مو و انواع ماسک مو با عسل آشنا کنیم.

عسل یک ماده طبیعی و مغذی است که خواص متعددی برای سلامتی انسان دارد. یکی از این خواص، تاثیرات مثبت آن بر مو است. عسل می‌تواند به ترمیم و تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، نرم کردن و درخشان کردن مو و رفع شوره سر کمک کند.

عسل را می‌توان به تنهایی یا به همراه سایر مواد طبیعی مانند روغن زیتون، شیر، تخم مرغ، ماست، روغن نارگیل یا گلاب برای تهیه ماسک مو استفاده کرد. این ماسک‌ها را می‌توان به راحتی در خانه تهیه کرد و استفاده نمود.

برای استفاده از ماسک مو با عسل، کافی است آن را روی موهای تمیز و مرطوب خود بمالید و پس از 30 تا 60 دقیقه با آب ولرم بشویید.

در مجموع، عسل یک ماده طبیعی و موثر برای مراقبت از مو است که می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی مو کمک کند. از ماسک عسل برای پوست نیز می شود بهترین نتایج ممکن را گرفت. اما یادتان باشد که قبل از هر اقدامی باید از عدم حساسیت پوست بدن و سر خود نسبت به این ماده شفابخش اطمینان حاصل کنید.

خواص عسل برای موی سر

فواید عسل برای مو 

یکی از فواید این معجون همه کاره، رشد سریع مو با عسل می باشد. جالب است بدانید که به راحتی با قرار دادن ماسک عسل بر روی موهای خود، مشکلاتی از قبیل موخوره، ریزش مو و شکنندگی آن را که حاصل از فشار های زندگی روزمره و تغذیه ناسالم است را تا حد بسیاری تخفیف دهید و حتی به صفر برسانید.
برخی از این فواید را با هم مرور می کنیم:

  • عسل تمامی رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کند و یک نرم کننده واقعی و بدون ضرر است
  • عسل یک آنتی اکسیدان واقعی است که خانم ها بیشترین نیاز را به دلیل مصرف اکسیدان های خطرناک به آن دارند
  • عسل تمامی عوامل ایجاد قارچ، شوره و التهابات پوستی در سر را با مصرف مداوم بهبود می بخشد
  • عسل تغذیه بی نظیر برای موها می باشد و تار مو را کلفت و ریشه را قوی می کند.

عسل برای ریزش مو

موی انسان بر اثر استفاده از شوینده های مصنوعی و مواد شیمیایی مضر موجود در حالت دهنده ها، رنگ ها و اکسیدان های فوق خطرناک، شکننده و آسیب پذیر می شود. از خواص عسل برای ریزش مو می توان به ویتامین ها و آنزیم ها و مواد معدنی فوق العاده بکر و طبیعی آن اشاره کرد. این ماده شفا بخش به مرور و با حذف مواد شیمیایی مخصوصا رنگ ها و حالت دهنده ها مصنوعی، شادابی و سلامتی را به موهایتان باز می گرداند و شما از خواص عسل برای مو بهره مند می شوید.

خواص عسل برای درخشندگی و سلامت مو

خواص عسل برای درخشش مو ها، برای همه افراد با تجربه کاملا اثبات شده است. عسل موهای شما را بار دیگر جوان خواهد کرد. فقط کافیست به طور مرتب و هفته ای ۳مرتبه از این ترکیب با باور قلبی استفاده کنید.

بهترین ماسک مو

خواص زرده تخم مرغ و عسل برای مو

همانطور که می دانید زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های مختلف، مواد معدنی و پروتئین و همچنین چربی های مورد نیاز بدن است. در واقع زرده غذای جنین است و در ترکیب با عسل برای مو بسیار مفید و ثمر بخش است. در این ترکیب پر انرژی شما خواص عسل برای مو را به وضوح تجربه می کنید.

عسل برای پوست سر

سبک زندگی ماشینی و نوع نگرش انسان امروزی و همچنین استرس و نگرانی های روزمره در بیشتر مواقع در لایه محافظ بدن یعنی پوست نمایان می شود. عسل برای پوست سر معجزه می کند. به طوری که با رسیدگی به خویش و تلاش برای بهبود پوست سر به وسیله ماده ی بدون ضرر یعنی عسل طبیعی شاهد درمان کامل خود خواهید بود.

عسل برای شوره سر

وقتی پوست سر بر اثر استفاده از سموم شیمیایی و فشار های روانی دچار خشکی می شود، شوره خشک را می بینید. اما هنگامی که بر اثر تجمع چربی شوره شکل میگیرد، جنس آن چرب است. گاهی هم بر اثر وجود قارچ بر پوست سر شوره در سر وجود دارد.
در همگی این حالت ها، وضعیت جسمانی و شوینده های مصنوعی و رنگ ها و حالت دهنده ها باعث از بین رفتن سلول ها و ایجاد بافت مرده در پوست شما می شوند. در تمامی این حالات از خواص عسل برای مو کمک درمانی قابل قبولی را هدیه می گیرید.

خواص عسل برای سفیدی مو

عوامل متعددی از جمله تغذیه، استرس، فشارهای معیشتی، وراثت، استفاده از رنگ های شیمیایی و مصرف دخانیات بر روند سفید شدن مو تاثیر دارند. خوردن عسل، به جبران فقر غذایی کمک می کند و استفاده از آن به عنوان ماسک مو به تقویت فولیکول و ریشه مو می شود و رنگدانه ها را فعال می کند. عسل برای سفیدی مو بسیار مفید است و اگر تغذیه مخرب صنعتی را ترک کنید شاهد طراوت در پوست و مو و سیستم بدنی خود خواهید بود. خواص عسل برای موی سر در همه جای دنیا اثبات شده است.

ماسک برای رشد مو

عسل برای رطوبت مو

ازدیاد بیش از حد جمعیت در زمین باعث شده که انسان ها ناگزیر برای تامین منابع مورد نیاز خود به سموم شیمیایی بسیار خطرناک برای تغذیه و سایر مصارف خود روی بیاورند. عسل برای نرم کنندگی و رطوبت بخشیدن به آن بسیار موثر است. این هدیه الهی حاوی پروتئین ها،ویتامین ها، املاح، مواد معدنی و آنزیم های مورد نیاز بدن است.

شما می توانید یک ساعت قبل از حمام این محلول شفا بخش را به مدت ۵دقیقه بر روی پوست سر خود به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید و  خواص عسل برای مو را در این مورد مهم تجربه کنید. پس از آن اجازه نفوذ آن به پوست سر را بدهید و در حالت ریلکس قرار بگیرید.

خواص عسل برای مو

از دیگر خواص این ماده ی حیات بخش می توان به عسل برای شکنندگی مو و عسل برای رشد مو اشاره کرد.
یادآور می شویم که تمامی درمان های ممکن برای مو نیازمند قصد درونی شما برای رهایی از وضعیت های ناخوشایند موجود در زندگی است. هر گاه انسان دچار خطاهای متعدد می شود و راه ورود انرژی های مخرب به وجود خویش را باز می کند، بیماری شروع به پیشرفت در اندام های مختلف و روح و روان وی می کند.

انواع ماسک عسل برای موها

 

ماسک عسل برای مو

 

 

عسل یک ماده طبیعی و مغذی است که خواص متعددی برای مو دارد. از جمله خواص عسل برای مو می‌توان به تقویت، ترمیم، افزایش رشد، نرم‌کنندگی و درخشان‌کنندگی مو اشاره کرد. عسل را می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر مواد طبیعی مانند روغن زیتون، شیر، تخم‌مرغ، ماست، روغن نارگیل یا گلاب برای تهیه ماسک مو استفاده کرد.

حال به طرز تهیه ماسک عسل برای مو می پردازیم:

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

روغن زیتون حاوی مقادیر قابل توجهی از اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشد. آهن در این روغن غنی آن را به غذای مو و پوست سر تبدیل می کند. عسل و روغن زیتون موی سر شما را بسیار قوی و شاداب می کنند. این گزینه یک از قدرتمند ترین خواص عسل برای مو می باشد.

طرز تهیه ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

  • ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل (به نسبت بلندی و حجم موها) در درون ظرف بریزید
  • ۱ تا ۳ قاشق روغن زیتون بکر و طبیعی به آن بیفزایید
  • یک استکان آب جوشیده خنک اضافه کنید
  • این ترکیب را آنقدر هم بزنید تا به خورد یکدیگر بروند
  • موهای خود را مرطوب کنید و به آرامی ترکیب به دست آمده را به موها و پوست سر خود ماساژ دهید.
  • در هفته ۲بار این کار را در آرامش تکرار کنید و خواص عسل برای موی سر را عملا ببینید.

ماسک مو شیر و عسل اوریفلیم

ماسک شیر و عسل برای مو

استفاده از شیر و عسل برای مو یک روش قدیمی و شناخته شده است. شیر یک غذای کامل است و در ترکیب با عسل هر آنچه موی سر برای ترمیم و سلامت و رشد نیاز دارد را برای آن محیا می کند. این یک از فواید عسل برای مو سر شما می باشد.

طرز تهیه ماسک شیر و عسل برای مو

  • یک لیوان شیر تازه محلی گاو را درون ظرف مناسب بریزید
  • یک قاشق غذاخوری عسل گشنیز به آن بیفزایید
  • یک قاشق عرق نعنای ارگانیک را بیفزایید
  • حالا محلول را خوب هم بزنید
  • موهای خود را با اسپری کردن آب مرطوب کنید
  • محلول را در جایی خلوت و در حال فراغت از روزمرگی به سر خود بمالید و ۵دقیقه ماساژ دهید
  • این کار را دو بار در هفته تکرار کنید

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای مو

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. وقتی همراه با عسل و روغن آووکادو از آن محلولی غنی بسازید، دیگر نیازی به فرآورده های سمی کارخانه ندارید. ماسک عسل برای تقویت مو یک گزینه عالی می باشد.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ همراه عسل برای مو

  • یک تا سه عدد سفیده تخم مرغ محلی(با توجه به حجم و اندازه مو) در ظرف مناسب بریزید
  • یک تا سه قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید
  • مقدار ۲۰سی سی آب به ترکیبتان اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید
  • ترکیب را در جایی آرام بر روی موهایتان قرار دهید و ماساژ دهید و اجازه بدهید یک ساعت موسیقی آرام بخش پخش شود
  • این عمل را ۲بار در هفته تکرار کنید.

ماسک ماست و عسل برای مو

ماست محلی که پاستوریزه نشده باشد، دارای میزان قابل توجهی روی، کلسیم، فسفر و ویتامین ب می باشد. این ماده غذایی به همراه عسل برای تقویت موی شما موثر است. برای اسفاده از ماسک مو با عسل حتما این گزینه را مد نظر داشته باشد.

طرز تهیه ماسک ماست همراه با عسل برای مو

  • ۵قاشق غذاخوری ماست در ظرف مناسب بریزید
  • ۲قاشق عسل گشنیز خالص به آن بیفزایید
  • یک قاشق عرق بابونه را اضافه کنید و حسابی هم بزنید
  • حال در محیطی آرام و جدای از جنجال روزمره این محلول قوی را بر روی سر خود ماساژ دهید
  • اجازه دهید یک ساعت در حالت ریلکس بمانید

ماسک روغن نارگیل برای مو

ماسک عسل و روغن نارگیل برای مو

وجود ویتامین E، ویتامین K، آهن و سایر مواد معدنی، اسید های چرب ضروری و… روغن نارگیل برای مو را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است. عسل طبیعی هم که غذای اصلی مو می باشد.

طرز تهیه ماسک عسل همراه با روغن نارگیل

  • یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در ظرف بریزید
  • دو قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید
  • یک قاشق روغن کنجد ارگانیک هم اضافه کنید
  • مقدار کمی آب اضافه کنید و خوب هم بزنید
  • این ترکیب شفا بخش را بر روی موها و پوست سرتان به آرامی و در فضایی بی هیاهو ماساژ دهید
  • این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید

ماسک عسل و گلاب برای مو

ماسک عسل طبیعی و گلاب مو های شما را تغذیه می کند. پوست سر شما را نیز به سرعت آرام می کند و از واکنش های پوست سر می کاهد. گلاب دارای ویتامین C، ویتامین E، مواد معدنی و فلاونوئید ها است. این ترکیب یکی دیگر از خواص عسل برای مو را به شما هدیه می دهد.

طرز تهیه ماسک عسل همراه با گلاب

  • ابتدا ۳ قاشق غذاخوری عسل گشنیز را در نصف استکان آب حل کنید
  • ۳قاشق گلاب ارگانیک به آن اضافه کنید
  • ۲قاشق عرق بومادران به این ترکیب اضافه کنید
  • در یک زمان مناسب و فارغ از امور روزمره این ترکیب ثمر بخش را بر روی موهایتان به آرامی ماساژ دهید
  • این عمل را ۲ یا ۳بار در هفته تکرا کنید

سایر ماسک های عسل برای مو

انواع دیگری همچون ماسک سرکه سیب و عسل برای مو، ماسک پیاز با عسل برای مو، ماسک عسل و دارچین برای مو، ماسک آلوورا و عسل برای مو و سایر ماسک ها نیز در ادامه تقدیم شما خواهد شد. یادتان باشد فقط افرادی تاثیر اعجاب انگیز خواص عسل برای مو را تجربه می کنند که این نوع درمان را با قلب و دل خود بپذیرند و شک و تردیدی به دل خود راه ندهند و یک پروسه را دنبال کنند.

شما چه نوع ماسک عسلی برای موهایتان استفاده کرده اید؟
آن را با ما در میان بگذارید

healthline.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

6 دیدگاه در “خواص عسل برای مو؛ انواع ماسک عسل برای مو

  1. sahar گفت:

    سلام
    من از ماسک عسل و روغن زیتون برای تقویت موهام استفاده کردم. چون دچار ریزش عصبی شده بودن موهام
    حالا بعد از دو ماه خدا رو شکر خیلییی بهتر شده موهام و ریزش مو هام قطع شدن

    1. سلام
      ممنون از تجربه زیباتون
      با بیان تجربه به هم نوعامون کمک می کنیم.

  2. آرشام گفت:

    ماسک عسل و روغن نارگیل برای موها معجزه میکنه
    حتما امتحانش کنین
    موها جون میگیرن

    1. سلام
      سپاس از تجربه زیباتون
      چقدر عالی

  3. hoorieh گفت:

    سلام
    من سال هاست به جای ماسک های پر زرق و برق و گرون شیمیایی از ماسک عسل و روغن زیتون برای موهام استفاده میکنم و نتیجه ش شادابی و طراوت مو و پوست سرم هست
    مطلبتون آموزنده بود
    ممنون

    1. سلام
      به همین درک عمیق رسیدن خودش نصف راهه!
      همین که قلبت بپذیره و جانت آگاه بشه که
      سیستم کنونی زمین و غذاها و سایر مواد کارخانه ای یکی از عوامل اصلی بیماری بشریت هست
      ممنون از تجربه آموزنده تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *