مقالات

خواص شیره انگور؛ معجزاتی که از آن بی خبرید!

0
(0)

فواید شیره انگور در حفظ سلامتی

خواص شیره انگور بیشتر در حفظ سلامتی و تندرستی و دوری از بیماری ها معنا می یابد؛ چرا که این نوشیدنی خون ساز به انسان در زدودن ولع نوشیدن و خوردن شیرینی های مصنوعی کمک شایانی کرده است.

از آنجایی که شکر تصفیه شده برای سلامتی مضر است، شیرین کننده های جایگزین زیادی وجود دارد. یکی از آنها شیره انگور است، شربتی تیره و شیرین از میوه انگور.

می توان آن را در سوپرمارکت خریداری کرد یا از ابتدا در خانه تهیه کرد. مزایای شیره انگور نیز بسیار زیاد است، زیرا برای سلامتی بسیار بهتر از شکر تصفیه شده است.

پیشگیری و حتی رفع کم خونی یکی از فواید گنجاندن شیره انگور در رژیم غذایی است. ممکن است استخوان ها و دندان ها را تقویت کند، درد مفاصل را کاهش دهد و با یبوست نیز مقابله کند. شیره انگور همچنین ممکن است به بهبود PMS، بهبود خلق و خو و محافظت از پوست کمک کند.

بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها بدون شکر یکسان نیستند.

خوب است که شکر تصفیه شده تنها شیرین کننده روی کره زمین نیست، به این معنی که می توانید حس چشایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی خود سیراب کنید. زیرا وقتی مصرف قند های مصنوعی را قطع کنیم به داشتن یک کبد سالم نیز کمک چشم گیری کرده ایم. و این همان خواص شیره انگور برای کبد است. کبد که پالایشگاه و آرمایشگاه جسم انسان به حساب می آید، زمانی که بر اثر مصرف قندهای کارخانه ای تحت فشار قرار می گیرد، به ناچار باید بخشی از توان خود را به جای پاکسازی خون و حذف آلاینده های آن بر روی پاکسازی خودش بگذارد! و همین مسئله باعث برور بیماری هایی از جمله دیابت خواهد شد. پس به شما توصیه می کنیم که به جای مصرف قندهای مصنوعی، شیره انگور محلی و سایر قندهای طبیعی را جایگزین کنید.

 

شیره انگور چیست؟

شیره انگور یک غذای قدیمی و درمان خانگی برای مسائل مختلف سلامتی و زیبایی است.

قبل از اینکه شکر تصفیه شده به وجود بیاید، قبلاً در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه استفاده می شد. شیره انگور در یونان با نام «پتیمزی» شناخته می شود. در ترکیه به آن پکمز می گویند.

شیره انگور درست مانند آنچه از نامش می‌گوید، از  انگور درست می‌شود. شیره انگور آب انگور له شده است. در روش سنتی، انگورهای تبدیل به شربت شیرین و چسبنده در پاییز برداشت می شود.

به همین دلیل است که در زمستان بسیار محبوب است، اگرچه در تمام طول سال یک شیرین کننده محبوب است.

خواص شیره انگور قبل خواب

چیزی که در مورد شیره انگور بسیار خوب است این است که می توانید از آن در جایی استفاده کنید که می توان از شکر تصفیه شده استفاده کرد.

با این حال، بیشتر اوقات، صبح ها برای صبحانه مخلوط با تاهین، خمیر تهیه شده از دانه کنجد و غذای اصلی در غذاهای مدیترانه ای سرو می شود.

سپس مخلوط را می توان روی پنکیک، بلغور جو دوسر و ماست بمالید.

 

خواص شیره انگور در درمان بیماری ها

یک قاشق چایخوری شکر تصفیه شده 20 کالری دارد. از طرفی یک قاشق چایخوری شیره انگور ۱۹ کالری دارد.

با وجود اینکه شیره انگور فقط یک کالری کمتر از شکر تصفیه شده است، هنوز هم توسط بسیاری از افراد آگاه به سلامت و زیبایی ترجیح داده می شود.

به این دلیل که وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی آن را جبران می کند. و این ما را به اصل این مقاله می رساند: مزایای فراوان شیره انگور.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا برخی از شگفت انگیزترین مزایای شیره انگور آورده شده است:

 

خواص شیره انگور در تقویت استخوان ها و دندان ها

یکی از مواد معدنی موجود در شیره انگور، کلسیم است.

بر کسی پوشیده نیست که کلسیم نقش مهمی در حفظ استحکام استخوان ها دارد. به عبارت دیگر، این جایگزین سالم تر برای شکر تصفیه شده می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

به گفته متخصصان سلامت، پوکی استخوان در زنان مسن شایع است. در واقع، در ایالات متحده، از هر چهار زن 65 سال و بالاتر، یک نفر پوکی استخوان دارد.

با این حال، زنان جوان نیز ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شوند. مشکل پوکی استخوان این است که می تواند استخوان ها را نازک و شکننده کند، بنابراین هرکسی که آن را دارد در معرض خطر بالای شکستگی قرار می دهد.

 

علاوه بر افزودن شیره انگور غنی از کلسیم به رژیم غذایی، راه های دیگری نیز برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد.

آنها غذاهای غنی از ویتامین D می خورند (به بدن در جذب کلسیم کمک می کند)، در بیشتر روزهای هفته ورزش می کنند و سیگار را ترک می کنند.

 

خواص شیره انگور برای روده

آیا روده های خود را سه بار یا کمتر در یک هفته تخلیه می کنید و  دفع مدفوع برای شما دشوار است؟

در این صورت ممکن است یبوست داشته باشید و قبل از بروز مشکلات بیشتر باید با آن مقابله کنید.

یبوست دائمی به عوارض جدی منجر خواهد شد:

  • هموروئید
  • نهفتگی مدفوع
  • شقاق مقعد
  • افتادگی راست‌روده

ملین های بدون نسخه (OTC) وجود دارند که می توانند به مقابله با یبوست کمک کنند. با این حال، باید همیشه از تکیه بر آنها خودداری کنید.

این به این دلیل است که آنها عادت زا هستند، به این معنی که می توانند حرکت روده های خود را بدون دارو برای شما دشوارتر کنند. خبر خوب این است که بسیاری از ملین های طبیعی وجود دارد.

شیره انگور یکی از نمونه های ملین 100% طبیعی است. نمونه های دیگر آلو و پاپایا هستند. نوشیدن آب زیاد، خوردن غذاهای غنی از فیبر و داشتن یک سبک زندگی فعال نیز می تواند کمک کننده باشد.

البته برای خرید شیره انگور باید به صد در صد طبیعی و محلی بودن آن دقت کنید! زیرا محصولات کارخانه ای و صنعتی عامل اصلی مشکلات گوارشی هستند.

خواص شیره انگور در طب اسلامی

کاهش فشار خون

افزایش فشار خون هر از گاهی طبیعی است. اگر استرس، خسته یا مضطرب هستید، اعداد ممکن است بیشتر از حد معمول باشد.

 

با این حال، اگر فشار خون شما همیشه بالاتر از 120/80 میلی متر جیوه (mmHg) باشد، داستان دیگری است.

پتاسیم در شیره انگور وجود دارد. این ماده معدنی از دو طریق به کاهش فشار خون کمک می کند:

  • پتاسیم سدیم اضافی را از بدن دفع می کند.
  • پتاسیم دیواره رگ های خونی را تشویق می کند تا آرام شوند.

علاوه بر شیره انگور، منابع غذایی دیگری نیز از پتاسیم وجود دارد. برخی از آنها موز، پرتقال، اسفناج و کلم بروکلی هستند.

برای اینکه فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، وزن اضافه خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، دوز منظم خود را ورزش کنید، از سیگار کشیدن خودداری کنید و استرس را به حداقل برسانید.

 

فقط یک کلمه احتیاط

شیره انگور تقریباً همان مقدار کالری در هر وعده دارد. رژیم غذایی پر کالری ممکن است باعث افزایش بیش از حد وزن و افزایش سطح قند خون شود.

هر دوی آنها می توانند راه را برای فشار خون بالا و بیماری قلبی هموار کنند. به همین دلیل است که شیره انگور را باید فقط در حد اعتدال به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص شیره انگور برای کم خونی

حتی قبل از اختراع شکر تصفیه شده، شیره انگور نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای کم خونی، به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن، مورد استفاده قرار می گرفت.

کم خونی ناشی از فقر آهن یک اختلال خونی است که در آن گلبول های قرمز (RBC) کافی در اطراف وجود ندارد. این به دلیل کمبود آهن در رژیم غذایی است.

 

آهن نقش مهمی در تولید RBC دارد. گلبول‌های قرمز اجزای خونی هستند که وظیفه دارند مولکول‌های اکسیژن را از ریه‌ها به سلول‌های مختلف بدن حمل کنند.

زنانی که دوره قاعدگی خود را می گذرانند و باردار هستند بیشتر در معرض خطر کم خونی فقر آهن هستند.

از آنجایی که شیره انگور سرشار از آهن است، دلیل استفاده از آن از زمانی که برای پیشگیری و حتی رفع کم خونی ناشی از فقر آهن به وجود آمد، شوکه کننده نیست.

 

خواص شیره انگور برای اعصاب

آیا همیشه احساس اضطراب یا افسردگی می کنید؟

شیره انگور را امتحان کنید و از فواید شیره انگور برای بهبودی استفاده کنید.

این ماده غذایی می تواند خلق و خو را نیز بهبود بخشد. به این دلیل که شیره انگور منبع عالی منیزیم است.

کارشناسان بهداشت روان می گویند که منیزیم از دو جهت برای ذهن مفید است:

  1. به آرامش سیستم عصبی کمک می کند. همچنین به کاهش تنش عضلانی ناشی از استرس و اضطراب کمک می کند و در نتیجه به مقابله با درد مفاصل و سردرد کمک می کند.
  2. به افزایش سروتونین در مغز کمک می کند. سروتونین که یک هورمون شادی بخش است که با افزایش احساس شادی و خوشبختی به تثبیت خلق و خو کمک می کند.

به هر حال، منیزیم موجود در شیره انگور نیز ممکن است به خلاص شدن از شر بی خوابی کمک کند.

اگر احساس اضطراب یا افسردگی می کنید، داشتن یک خواب خوب ضروری است.

در غیر این صورت، احساسات منفی شما ممکن است تشدید شود. مشکل اضطراب و افسردگی این است که می تواند باعث بی خوابی شود و در نتیجه یک دور باطل ایجاد کند.

 

هشدار

 

اگر اضطراب یا افسردگی شما را از داشتن یک زندگی عادی و پربار باز می دارد، فوراً با یک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک یا درمانگر تماس بگیرید.

خواص شیره انگور با اب جوش

خواص شیره انگور برای رحم و کاهش علائم یائسگی

پیش از این گفته شد که زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان و کم خونی فقر آهن هستند که با شیره انگور می توان از هر دوی این موارد جلوگیری کرد. شیره انگور برای زنان عالی است و رحم زنان را در یک دوره مصرف حداقل 3ماهه از بسیاری از عوامل بیماری زا پاکسازی خواهد کرد.

شیره انگور به دلیل داشتن منیزیم می تواند به کاهش علائم جسمی نامطلوب PMS، مانند گرفتگی عضلات و سردرد کمک کند. می تواند به تسکین علائم روانی PMS، مانند نوسانات خلقی، کمک کند.

بسیاری از علائم PMS در زنان یائسه نیز مشاهده می شود، به همین دلیل است که شیره انگور غنی از منیزیم می تواند برای آنها نیز مفید باشد.

شیره انگور همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. عدم تعادل هورمونی ناشی از یائسگی می تواند باعث استرس اکسیداتیو در بدن شود و آنتی اکسیدان ها می توانند به حداقل رساندن آن کمک کنند.

 

کاهش التهاب مفاصل

آنتی اکسیدان های موجود در شیره انگور در مبارزه با التهاب بسیار خوب هستند. اگر از آرتروز رنج می برید، داشتن یک شیشه شیره انگور در کابینت یا یخچال ایده خوبی است.

وقتی صحبت از مدیریت علائم آرتریت می شود، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) انتخاب پزشکان و اکثر بیماران است.

 

به این دلیل که آنها در کاهش التهاب و درد ناشی از آرتریت بسیار خوب هستند. افسوس، NSAID ها معمولاً عوارض جانبی وحشتناکی ایجاد می کنند. آنها از خونریزی زخم معده تا آسیب کبدی را شامل می شوند.

به همین دلیل است که توصیه می شود مصرف NSAID ها را به حداقل برسانید. بررسی گزینه های دیگری نیز پیشنهاد می شود، مانند چیزی به سادگی افزودن شیره انگور غنی از آنتی اکسیدان به رژیم غذایی و بهره بردن از خواص شیره انگور برای درمان التهابات مفصلی که جز بهترین گزینه ها است.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در شیره انگور در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. با این حال، یکی وجود دارد که تمایل دارد بسیاری از سرها را به سمت خود برگرداند. و آن چیزی نیست جز رسوراترول.

آنچه در مورد رسوراترول بسیار شگفت انگیز است این است که ثابت شده است که به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

رسوراترول با جلوگیری از تقسیم، تکثیر و گسترش سلول های سرطانی کمک می کند. بسیاری از مطالعات می گویند که این آنتی اکسیدان قوی ممکن است اثرات درمانی شیمی درمانی و پرتودرمانی را نیز افزایش دهد.

در برخی موارد، رسوراترول ممکن است به مقابله با عوارض جانبی ناخواسته درمان سرطان کمک کند.

به غیر از استقبال از شیره انگور حاوی رسوراترول در زندگی خود، در اینجا چند راه دیگر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد:

  • وزن ایده آل را حفظ کنید
  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • دوز منظم ورزش خود را دریافت کنید
  • سیگار کشیدن را ترک کن
  • الکل را در حد اعتدال بنوشید
  • اگر سرطان در خانواده وجود دارد، آزمایشات غربالگری منظم را انجام دهید
 

خواص شیره انگور برای چاقی صورت و طراوت پوست

باور کنید یا نه، شیره انگور برای پوست شما نیز مفید است. همه اینها به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن است و این از خواص شیره انگور برای سلامت جسم است.

برای خنثی کردن رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های سالم پوست آسیب برسانند و روند پیری پوست را تسریع کنند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر بار شکر تصفیه شده را با شیره انگور جایگزین کنید.

همچنین ممکن است با استفاده از شیره انگور بر روی صورت از خواص محافظتی پوست استفاده کنید.

داشتن پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر می‌تواند به آسانی استفاده از یک لایه نازک شیره انگور روی صورت‌تان باشد و سپس آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه در آنجا بگذارید. بعد از آن خیلی خوب با آب بشویید.

برخی افراد توصیه می کنند که شیره انگور را با کمی عسل، روغن زیتون یا آووکادوی له شده مخلوط کرده و نتیجه حیرت انگیز آن برای چاقی صورت را تجربه کنید.

 

خواص شیره انگور برای مردان

 

از آنجایی که شیره انگور دارای مقادیر قابل توجهی از کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن و ویتامین‌های A و B و C  است، برای تقویت مردان و قوای مردانه بسیار مفید است. شیره انگور اصل یک منبع طبیعی از قندهای سریع الجذب است که به سرعت سطح انرژی فیزیکی و روانی فرد را افزایش خواهد داد. پس خواص شیره انگور برای مردتان بر هیچ کس پوشیده نخواهد بود.

 

 

Source

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *