مقالات

خواص عسل برای کودکان؛۱۰ نکته طلایی که باید در این باره بدانید

عسل از چند ماهگی نی نی سایت
1
(1)

خواص عسل برای کودکان در تمام کشور ها به اثبات رسیده و امروزه بدون هیچ گونه نگرانی مورد استفاده قرار می گیرد. کودکان به دلیل نداشتن مهارت کافی در زندگی روزمره نیاز به مراقبت و مهم تر از آن آموزش های متعدد دارند. یکی از حیاتی ترین آموزش ها داشتن تغذیه سالم است که متاسفانه درصد بالایی از پدران و مادران خود نیز این آموزش ها را ندیده و اجرا نمی کنند. از طرفی فواید عسل برای کودکان بر هیچ کسی پوشیده نیست. و ما آن را از نگاهی دیگر در مقاله مصرف عسل در بارداری به صورت ویژه مورد بررسی قراد داده ایم و ضرورت گنجاندن عسل و مواد غذایی طبیعی زمین پاک را شرح داده ایم.

اگر والدین یک کودک تصمیم به اجرای تغذیه سالم و تربیت آگاهانه فرزند خود برای شناخت و اجرای رفتارهای صحیح مناسب سن کودک بگیرند، باید بدانند که راه سختی را بر خلاف تمامی جوامع بشری که دل به دریای رفتارهای همگانی مخرب و ناآگاهانه داده اند، پیش روی دارند.

ولی از طرفی این تربیت سخت نتیجه ای شیرین همچون سلامت جسم و روان را برای آن خانواده به همراه خواهد آورد.در این مقاله سوغات نهاوند شما را با اهمیت وجود عسل در تغذیه کودکان آشنا می کند.

فواید عسل برای کودکان

از چه سنی می توان به کودکان عسل داد؟

عسل برای کودکان همانند سایر غذاهای ارگانیک که در یک فرآیند طبیعی شکل می گیرند بسیار سازنده و مغذی است. طبق مطالعات و آزمون های پزشکان، عسل برای کودکان زیر ۲ سال ممنوعیت مصرف دارد. زیرا ممکن است کودک شما را مسموم کند.

عسل برای کودکان بالای دو سال را می توان به صورت شربت عسل و یا ترکیب با عصاره گیاهان مجاز برای کودکان، در ترکیبی بسیار قوی و غنی تر و صد البته بدون زیان تر از شربت ها و آبمیوه های مصنوعی به کودکان داد. عسل ارگانیک حاوی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، املاح است و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد. ضمن اینکه ضد باکتری های مضر و ضدعفونی کننده تمام اعضای داخلی بدن می باشد.

یک مادر آگاه و توانا به خوبی می داند که تنقلات شیمیایی کودکش را دچار سؤ تغذیه می کند و سعی می کند فرزند خود را به مصرف مواد غذایی ارگانیک از جمله سبزیجات، حبوبات، غلات، میوه ها و سایر مواد طبیعی ترغیب کند.در بسیاری موارد تحویز عسل برای کودک زیر یک سال هم صورت می گیرد که با توجه به توصیه های پزشکی ممکن است ایجاد مسمومیت کند.

 

عسل را چگونه در تغذیه روزانه کودک خود قرار دهید

بسیاری از کودکان عسل را به دلیل شیرینی زیاد که سرشار از قند های احیا کننده است دوست ندارند. برای همین باید بیاموزید که چگونه آن را به فرزند دلبندتان بدهید. عالی ترین گزینه استفاده از عسل همراه با نکتار میوه های فصل است که هم طعم میوه ها را لذیذ می کند و هم از شیرینی عسل می کاهد و نیز دشمن سؤ تغذیه است. به همراه آبمیوه های طبیعی، شیر و به عنوان شیرین کننده جایگزین قند و شکر هم عسل طبیعی بهترین گزینه است.

چه مقدار عسل برای نوزاد خطرناک است؟

به توصیه افراد با تجربه در حوزه طب سنتی بهتر است که از دادن عسل به کودکان زیر 2 سال خودداری کرد. اگر کسی اصرار بر این کار دارد، بهتر است از عسل های کارخانه ای که به هیچ عنوان طبیعی نیستند و در بسته بندی های شیک و جذاب ارائه می شوند، استفاده کنید.

عسل طبیعی به دلیل بکر و خالص بودن و داشتن گرده گل در بافت خود، می تواند برای برخی افراد حساسیت زا باشد. بنابراین بهتر است از  استفاده عسل برای کودکان زیر 2سال چشم پوشی کرد.

 

۱۰خاصیت بی نظیر عسل برای کودکان

از فواید عسل برای کودکان پیش تر گفتیم. در این قسمت خواهید دید که چگونه از خواص عسل برای کودکان در درمان بیماری های سطحی و همچنین در کمک به رشد عقلی،بهبود عمکرد های مغز و حفظ سلامت و شادابی جسمی می توان بهره برد.

۱.رفع بی قراری و اختلالات خلقی

اگر کودک شما مدام غر می زند و بی قرار و پرخاشگر است، شما باید به جای مراجعه به روان پزشک ابتدا رژیم غذایی فرزندتان را مورد بررسی دقیق قرار دهید. یکی از عمده ترین خواص عسل برای کودکان را در همین مورد می توان تجربه کرد. بیشتر غر زدن های بچه ها از سؤ تغذیه یا اختلالات تغذیه نشأت می گیرد.  مصرف بی رویه تنقلات صنعتی و نخوردن صبحانه مغذی در منزل به سرعت کودکان را دچار مشکلات روانی و ضعف جسمانی می کند که حاصل آن کلافگی و بد خلقی است.برای رفع این مشکلات عسل طبیعی را در وعده صبحانه فرزندتان قرار دهید.

خواص شیر و عسل برای کودکان

۲. درمان سرفه و التهاب گلو

شما می توانید شربت سینه ارگانیک را با آب جوشیده ولرم و عسل خام درست کنید. معمولا در هر خانه ای یک شیشه عسل پیدا می شود و شاید باورتان نشود که درمان هر درد است. این محلول استثنائی را به عنوان شربت خوشمزه به کودک بدهید و شاهد درمان سرفه با عسل و تسکین گلود درد فرزندتان باشید.

۳. افزایش انرژی و کمک به آمادگی جسمانی

از دیگر خواص عسل برای کودکان منبع انرژی سالم بودن آن است. بر خلاف چیپس و پفک و نوشیدنی های مضر که به ازای بخش کوچکی انرژی طبیعی، چندین برابر انرژی مخرب در بدن تولید می کنند، عسل خالص به فرزند شما انرژی مثبت و بدون عوارض و ناخالصی را هدیه می دهد. نوجوانان که سوخت و ساز بالایی در بدن دارند می توانند به عنوان یک مکمل ویژه روی عسل حساب باز کنند.

۴.عسل و رشد کودکان

 

طبیعتا عسل که سرشار از مواد مغذی و تأمین کننده نیاز روزانه بدن است، به رشد و سلامت کودکان کمک شایانی می کند. بدن انسان برای رشد و سلامت و دوری از بیماری های به غذای سالم و شرایط محیطی مناسب نیاز دارد.

شما با قرار دادن عسل در میان وعده های فرزندانتان یکی از دو فاکتور اصلی را به آن ها هدیه داده اید. رشد متعادل و مناسب جسمی نیازمند غذای ارگانیک، آموزش رفتار های صحیح و آگاهانه و بودن در محیطی سالم و امن است. پزشکان تغذیه کودکان سرلاک عسل را نیز توصیه می کنند که ما با توجه به تاکیدمان به مصرف غذاهای طبیعی این مورد را تایید نمی نماییم.

مضرات عسل برای کودکان زیر 2سال

۵. به رشد مغزی و شعوری کمک می کند

آنتی اکسیدان های موجود در عسل و سبزیجات و… تمامی سلول های ناهماهنگ مغز را بهبود می بخشد. فروکتوز و گلوکز مغز را برای انجام تکالیف آماده می کنند و مانع از فشار های آسیب زننده به مغز می شوند. در واقع تغذیه آگاهانه در عملکرد های متعالی مغز نقش بسزایی دارد و مادران با گنجاندن یک عدد گردو، دو یا چند عدد بادام و انجیر، چند دانه کشمش و مغز های دیگر می توانند سلامت مغز و رشد به اندازه شعوری فرزندان را تضمین کنند. مطمئنا عسل چهل گیاه که معجونی از تمامی گیاهان کوهستان است، جزء بهترین گزینه ها برای فرزند شما می باشد.

۶.خواص عسل برای پوست کودکان

عسل برای شادابی پوست بسیار موثر است. رطوبت و طراوت را با اولین استفاده به عنوان مرطوب کننده بر روی پوست خود احساس خواهید کرد. می توانید یک تکه آلوئه ورای تازه را با عسل مخلوط کنید به پوست کودک بمالید و شاهد درخشندگی پوست او شوید. بدون اغراق خواص عسل برای کودکان در تمام اختلالات فیزیکی و روانی سطحی قابل تعمیم است. خواص عسل برای پوست در دانش پزشکی روز دنیا نیز بسیار فراگیر شده است.

۷.عسل داروی دندان درد

دندان درد کودکان بسیار ناراحت کننده است و اگر سریعا درمان نشود می تواند خطرناک شود. یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه و ۴عدد گل میخک کوبیده شده را مستقیما برروی دندان کودک بگذارید.

۸.خواص عسل برای عفونت کودکان

عفونت های حاصل از سرماخوردگی،گوش درد،رینیت آلرژیک همگی ازموارد قابل درمان در منزل و به کمک عسل می باشند. عسل ضد باکتری و ضد ویروس است و عفونت های حاصل از ویروس های شایع کودکان را به راحتی در طول یک هفته از بین می برد. اما به شرطی که عسل طبیعی و خالص باشد. تهیه شربت عسل و لیمو برای کودک و مصرف 3وعده در روز بسیار موثر واقع می شود. از خواص زردچوبه و عسل نیز می توان برای کودکان بالای 4سال استفاده کرد.

۹.عسل و تب کودکان

طب های بالای 38درجه را باید با مشورت پزشک درمان کنید. اما برای کودکان بالای 5سال می توانید در منزل به شرط حاد نبودن وضعیت جسمانی درمان خانگی را انتخاب کنید. ریحان یک گیاه طب بر و ضد ویروس های عفونی است. چندین برگ تازه ریحان را به خوبی بجوشانید و یک حبه سیر رنده شده و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به آن بیفزایید. این شربت گیاهی را تا پایان زکام روزی دو بار به کودک بدهید. می بینید که برای بیماری های سطحی و کم خطر به راحتی می توان از خواص عسل برای کودکان بهره گرفت. در مقاله درمان تب با عسل همه چیز را راجع به این درمان ویژه شرح داده ایم.

عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع

۱۰. خواص عسل برای درمان کابوس کودکان

اکثر ما شب هایی که در ظاهر خود را به شامی دلچسب در سالن های فست فود دعوت می کنیم و تصور می کنیم که با این غذاهای خوش عطر و طعم به سلامت جسم و روان کودکمان کمک می کنیم! اینکه حقیقت که سیستم های تغذیه ای امروز کره زمین همگی فاسد و مخرب و بیماری زا هستند غافل هستیم. اغلب افراد اگر بر روی خود و رفتار ها متمرکز شوند متوجه شکاف بزرگ میان انسانیت و رفتارهای غذایی امروزه جامعه می شوند. به راحتی می توان با قرار دادن عسل طبیعی به عنوان شربت آرام بخش در وعده قبل از خواب کودک خود، متوجه کاهش ترس و همچنین خواب آرام کودک خود شد.

نگاهی بکر به قضیه

کابوس های شبانه به دو دلیل صورت می گیرند:

  • اولی مشکلات روزمره و عدم امنیت کودک و ترس از والدین و محیط
  • دومی تغذیه نامناسب و تنقلات صنعتی

 

اگر بتوان به کودک خود اعتماد به نفس داد و همچنین تغذیه سالم را، سیستم غالب تغذیه ای وی کنید، به طور قطع زندگی فرزند خود را متحول کرده اید. در واقع باید به جای نگرانی و شکوه و گلایه و غر زدن به فرزند خود، نوع تربیت را تغییر دهید و انرژی را که صرف جرو بحث و جدال بیهوده می شود را به ترغیب و تشویق رفتارهای اجتماعی و فردی آگاهانه کنید. البته که این مهم نیازمند داشتن مهارت کافی والدین و قدرت اجرای آن می باشد. در بخش تغذیه می توانید از خواص عسل برای کودکان خود در دریافت انرژی پاک و حفظ انرژی جسمی و روانی کمک بگیرید.

آیا عسل برای اسهال کودکان خوب است

آیا عسل برای اسهال کودکان خوب است؟

عسل یکی از مواد طبیعی و مغذی است که به عنوان درمان خانگی برای بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود. اما در مورد استفاده از عسل برای اسهال کودکان باید با احتیاط عمل کرد. در حالی که برخی ممکن است عسل را به عنوان یک راه حل موثر برای کنترل اسهال در کودکان بپذیرند، اما توصیه های پزشکان در این زمینه متفاوت است.

عسل ممکن است شامل باکتری‌های مؤثری مانند لاکتوباسیلوس باکتریوم باشد که می‌تواند به بهبود و تعادل فلور روده‌ای کودکان کمک کند. همچنین، عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است و می‌تواند به کاهش علائم اسهال کمک کند. با این حال، وجود گلوکز و فروکتوز در عسل می‌تواند در برخی از موارد اسهال را تشدید کند، به خصوص اگر عامل اسهال ویروسی باشد.

بهترین راهنمایی که می‌توان داد این است که قبل از استفاده از عسل به عنوان درمان برای اسهال کودکان، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می‌تواند براساس وضعیت و علت اسهال مشخص کند که آیا عسل مناسب است یا نه. همچنین، ممکن است پزشک نکاتی مانند سن کودک، تاریخچه حساسیت و دیگر عوامل را مد نظر قرار دهد. به طور کلی، در صورتی که پزشک تأیید کند و بر اساس راهنمایی‌های او، می‌توانید عسل را به عنوان یکی از راه حل‌های درمانی اسهال در کودکان استفاده کنید.

موارد منع درمان های خانگی

هر پدر و مادری به خوبی از وضعیت عمومی کودک خود با خبر است. تصمیم در مورد درمان کودکان با بیماری های خاص و یا افرادی که از بدو تولد به لحاظ جسمی ضعیف هستند فقط با پزشک متخصص است. ما در این مقاله شما را با خواص عسل برای کودکان آشنا کردیم. پس در موارد خاص بهترین گزینه درمان پزشکی است. ولی به طور عمومی تغذیه سالم عامل جلوگیری از ابتلا به هر نوع بیماری جسمی و روانی و ذهنی است.

برای خرید محصولات ارگانیک نهاوند می توانید با یک تماس آن ها را از طریق اداره پست در منزل خود دریافت نمایید.

 

daburhoney.com

لطفا امتیاز دهید

1 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *