مقالات

خواص زنجبیل و عسل ؛ معجون حفظ سلامتی

خواص زنجبیل و عسل برای نعوظ
0
(0)

خواص زنجبیل و عسل برای افزایش شادی و مثبت اندیشی در شما بسیار موثر است. کسی که به خود و تغذیه اش اهمیت می دهد و از خوردن تمامی سموم کارخانه ای و فست فود های فوق کشنده پرهیز می کند، در واقع در حال محافظت از خود در برابر تمامی خطر های احتمالی و رایج در ابتلا به بیماری ها است. شما برای بهره بردن از این ترکیب باید از عسل خالص استفاده کنید. به درک نگارنده یکی از فواید اعجاب آور این ترکیب پاکسازی کبد می باشد که در مقاله عسل و کبد چرب آن را به صورت کامل توضیح داده ایم.

خواص ترکیب زنجبیل و عسل را در این مقاله برایتان شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

زنجبیل و عسل برای لاغری

 

 

زنجبیل

زنجبیل ریشه گیاه zingiber officinale از تیره کورکومین است. عموما در آشپزی آسیایی و ایرانی کاربرد فراوانی دارد.

زنجبیل  از دوران باستان توسط پزشکان واقعی و خردمند آن زمان مورد شناسایی و استفاده فراوان قرار می گرفت. پزشکان ایرانی، چینی،ژاپنی،هندی،رومی و سایر تمدن های کهن همگی برای کمک به بهبود بیماران از گیاهان طبیعی استفاده می کردند.

فواید زنجبیل و عسل

عموما بدن تمام انسان ها به پروتئین ها، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، املاح و مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیازمند است. کاهش هر کدام از این ها باعث بروز بیماری های جسمی و روانی خواهد شد.

نکته بسیار مهم اینکه تمام مواد مورد نیاز بدن باید از منابع طبیعی تامین گردد. برای مثال جایگزین کردن ویتامین های داروخانه ای بجای منابع طبیعی مانند سبزیجات و میوه ها، خود عامل اصلی ابتلا به بیماری های مختلف خواهد شد.

زنجبیل و عسل که حاوی مواد پاک کننده مختلفی هستند به پاکسازی عمومی تمامی قسمت های جسم و روان از آلودگی های سلولی و همچنین انرژیکی کمک می کنند. در واقع شما با مصرف آگاهانه و هشیارانه مواد غذایی طبیعی اول از همه فشاری بی اندازه بابت دفع سموم مضر از روی معده، کبد، کلیه و روده را بر می دارید، دوما زمان پاکسازی و تقویت را به وجود زیبای خودتان هدیه می دهید و به اندام های مختلف استراحت می دهید.قطعا برای این پاکسازی های ریه ای می توانید از عسل کنار استفاده کنید و از تاثیر آن حیرت زده شوید.

طرز تهیه زنجبیل و عسل

در وهله اول پیشنهاد می کنیم که برای ساختن این ترکیب شفا بخش و انرژی زا از عسل طبیعی و زنجبیل تازه استفاده کنید. یک تکه کوچک زنجبیل را رنده کنید و آن را با یک قاشق عسل رقیق شده در آب ولرم جوشیده شده بریزید و پس از هم زدن میل نمایید. شربت زنجبیل و عسل را می توانید با جوشاندن نیم ساعته زنجبیل و حل کردن عسل در عصاره ی زنجبیل تهیه کنید. این روش برای افرادی که از تندی زنجبیل آزار می بینند گزینه مناسب تری است. در صورت در دسترس نبودن زنجبیل تازه می توانید از پودر زنجبیل نیز استفاده کنید.

 

خواص زنجبیل و عسل

به وضوح مشخص است که زنجبیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ضد قارچی قوی دارد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به کبد و کلیه برای دفع مواد زائد کمک می کند. اثبات شفابخشی و معجزات عسل طبیعی نیز هزاران سال است که برای بشر عیان شده و نسل در نسل و سینه به سینه تا امروز به صورت تجربی و واقعی ثبت شده است. زنجبیل و عسل برای معده نیز خاصیت شفا بخشی دارد و درمان مشکلات گوارشی را به شرط رعایت تغذیه سالم رقم می زند. در اینجا به بخش کوچکی از خواص این دو اشاره می کنیم.

۱. کاهش خطر وقوع سکته مغزی

زنجبیل مانع از لخته شدن خون می شود و عروق را باز می کند.  LDLکلسترول را دفع می کند و به طور کلی خطر حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد. خواص زنجبیل و عسل در ترکیب با یکدیگر این بیماری ناگهانی بسیار خطرناک را تا حد بسیار زیادی از هر فردی دور می کند.

 

خواص زنجبیل و عسل برای زود انزالی

 

۲.خواص زنجبیل و عسل برای پوست

خاصیت آنتی اکسیدان های فراوان زنجبیل و مبارزه آن ها برای جوان سازی کاملا اثبات شده است. به ویژه التهاب های پوستی که با مخلوط کردن زنجبیل و عسل و ماساژ آن بر روی پوست آرامش را به پوست شما باز می گرداند. آنتی اکسیدان های این ترکیب قوی تمامی سلول های مرده رو از روی پوست پاکسازی می کنند و خواص زنجبیل و عسل را به طور واقعی لمس خواهید کرد.با مصرف ۲بار در هفته از این ماسک، خیلی زود متوجه تغییرات در لطافت و شادابی پوست خود خواهید شد.

۳.پاکسازی کبد و کلیه

زنجبیل به آسانی به بازسازی و احیای کبد و کلیه کمک فراوان می کند. کلیه و کبد نقش های کلیدی در شناسایی و دفع انواع سموم از بدن را ایفا می کنند. کبد خود به تنهایی بارها مواد غذایی را تجزیه می کند تا از پالایش آن ها و دفع مواد مضر و خطرآفرین برای جسم اطمینان حاصل کند. تنظیم هورمون ها و پالایش خون و تزریق مایع صفراوی برای گوارش و  بسیاری ازعملیات های حیاتی دیگر که در صورت اختلال در این سیستم، انسان شادابی خود را ازدست می دهد و زندگی به کامش تلخ می گردد.

راهکار

خیلی ساده شما با پرهیز کامل از مواد سمی که در غذاهای آماده و فست فود ها و کنسرو ها یافت می شود و جایگزینی مواد غذایی سالم مانند دانه ها، مغز ها، سبزیجات و گیاهان دارویی می توانید سلامتی خود را حفظ کنید. خواص زنجبیل و عسل برای قدرت و سرعت بخشیدن به این پروسه پاکسازی بسیار چشم گیر و شایان توجه است.

مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل گون به این دستگاه عظیم موجود در بدن کمک خواهد کرد.

 

زنجبیل و عسل برای گلو درد

 

۴.افزایش عملکرد های عالی مغز و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

آلزایمر بیماری است که  باعث زوال عقل، از دست دادن تمرکز، از دست دادن حافظه و توانایی های حرکتی در نهایت ناتوانی در تکلم و تمام فعالیت های جسمانی و مرگ می شود. پروتئینی به نام “پلاک” ارتباط بین سلول های عصبی را قطع کرده و سلول ها را می کشد. مردن سلول ها به مرور باعث نابودی بافت های مغزی می شود و تمام عملیات های مهم مغزی دچار اختلالات جدی می شوند.

سوالی که برای هر یک از شما پیش می آید این است که چگونه مانع از مبتلا شدن خود و عزیزانمان به این بیماری لاعلاج شویم؟ تک تک ما انسان ها نقشه راه برای حفظ و گسترده کردن سلامتی در درون خود را در حافظه سلولی خود داریم! بله تعجب نکنید؛ تک تک انسان ها در سرشت خود اطلاعات صحیح و کارآمد تغذیه و رفتار آگاهانه را دارند و در طی قرون نقشه گنج را به فراموشی سپرده اند.

افزایش عملکردهای عالی مغز در گرو مراقبت از خویشتن در مقابل رفتارهای بیرونی و درونی که شامل حذف عادات مخرب در تغذیه، ارتباطات فردی و اجتماعی، تعادل در روابط جنسی، حذف کامل مواد الکلی و افیونی و نیکوتینی و …، و به طور کلی مراقبت ویژه از خود در مقابل شیوه مرسوم و متدوال جاری در زمین که اگرچه صد در صد خطا و ناآگاهانه است اما به دلیل همه گیر شدن عادی و طبیعی و صحیح انگاشته شده است.

مکانیسم اثرگذاری

عسل و زنجبیل هر دو حاوی فلاونوئید ها هستند که مستقیما “پلاک ” های پروتئینی در مغز را هدف قرار می دهند و اختلالات ایجاد شده در حافظه را کمرنگ می کنند که این از خواص زنجبیل و عسل است. اسید فولیک هم که به وفور در این ترکیب وجود دارد مشکلات ادراکی و شناختی را کاهش می دهد. سودا و بلغم در مغز باعث کاهش هماهنگی و ایجاد پارازیت در ارتباط های سلولی در مغز می شود. با خوردن شربت زنجبیل و عسل مغز گرم می شود و به نظم سلامت مغز کمک می کند. صد البته که اگر از عسل گون برای ساختن این ترکیب جادویی استفاده کنید، شاهد تاثیرات قوی آن بر افزایش راندمان و سلامت مغز و افزایش تمرکز خواهید بود.

۵.درمان آرتروز و مشکلات مفصلی

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند زنجبیل به کاهش درد مفاصل و تورم و التهابات زانو و دستان کمک می کند. دمنوش زنجبیل و عسل این خاصیت را چند برابر می کند. طبق تجربیات فراوان افراد علاقه مند به طب سنتی این ترکیب درد های عضلانی و مفصلی را بهبود می بخشد. برای تهیه این دمنوش چند تکه زنجبیل تازه را در آب به مدت 15دقیقه بجوشانید و پس از ولرم شدن یک قاشق عسل طبیعی به آن بیفزایید و از خوردنش لذت ببرید.

۶.جلوگیری از ابتلا به سرطان ها

ناهماهنگی های سلولی و تخریب بافت آن ها و فعالیت خارج از چرخه طبیعی این سازندگان بدن،  آن ها را تبدیل به معضلی به نام سرطان می کند. بسیاری از بیماران سرطانی حاد ترین روزهای بیماری شان را پس از باختن روحیه و از دست دادن انرژی روانی مورد نیاز برای مبارزه با سرطان تجربه خواهند کرد.

فردی که از ابتدا یا همین لحظه عادت های مخرب غذایی و الگو های رواج یافته خطرناک اجتماعی خود را اصلاح می کند، بدون نگرانی می تواند شاهد افزایش سلامتی در جسم و روان و ذهن خود باشد.

خواص زنجبیل و عسل که عطر مسحور کننده ای دارند، به کاهش این اختلالات سلولی و هورمونی که ممکن است جبران نا پذیر شوند کمک می کنند و به طور تجربی و نیز مطالعات علمی ثابت شده است که در برگرداندن سیستم داخلی بدن به حالت طبیعی و نرمال تاثیر مستقیم دارند. فرآیند درمانِ واقعی چیزی جز دریافت انرژی های پاک و سازنده از منابع مختلف نیست.

 

زنجبیل و عسل برای معده

 

 

۷.خاصیت ضد التهابی ویژه

از دیر باز تا کنون تجارب عملی در راستای خاصیت ضد التهابی زنجبیل گفته شده است و افراد بسیاری بارها آن را تجربه کرده اند. به طوری که یاخته های بیگانه و مخرب را از بدن دفع می کند و عضو ملتهب را بهبود می بخشد.  در کنار عسل که خود داروی ضد التهاب گوارش و معده و…  است می توانند به تسریع درمان بیمار کمک بیشتری کنند. مخصوصا اگر از التهاب گلو رنج می برید، سریعا دست به کار شوید و با خوردن شربت زنجبیل و عسل هم کامی شیرین کنید و هم گلویتان را بهبود ببخشید.

 

۸. زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

ویروس سرماخوردگی و زکام های فصلی بیشترین فعالیت خود را بر روی حلق و بینی می کنند و با محدود کردن راه تنفس و تورم گلو فرد بیمار را بی حال و کرخت می کنند. شربت زنجبیل و عسل می تواند این وضعیت را به سرعت بهبود بخشد. بشرطی که عسل طبیعی و خام باشد. درطی دوره سرماخوردگی با این شربت هم سرفه هایتان به شدت کم می شود و هم التهاب گلویتان بهبود می یابد. تجربه نشان داده است که عسل قدرت حیرت انگیزی در درمان بیماری ها دارد. صد البته درمان با طب سنتی برای افرادی که مقاومت ذهنی ندارند بسیار ثمر بخش تر است.

زنجبیل و عسل برای لاغری

۹.زنجبیل و عسل برای لاغری

هر ماده ی غذایی طبیعی که طبع گرم داشته باشد، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از انباشتن چربی های اضافه حاصل از مصرف غذاهای پر کالری و چرب جلوگیری می کند. خواص زنجبیل و عسل و لیمو دقیقا چربی های جاری را در خون را هدف قرار می دهد. به طوری که از انباشتن آن ها در کبد و سایر اندام ها جلوگیری می کند.

از طرفی ترکیب عسل و لیمو و زنجبیل از آنجایی که انرژی خالص و پاک و مورد نیاز جسم برای انجام امور روزانه فرد را تامین می کند، ولع و اشتهای کاذب بلعیدن شیرینی های صنعتی و غذاهای مضر آماده را کاهش می دهد و این موضوع مستقیما به کاهش وزن و تناسب اندام منجر می شود. اما با این حال به خاطر داشته باشید که یک برنامه روزانه ورزشی منظم و هدفمند، همراه با قصد قوی درونی چاشنی اصلی دست یابی به وزن ایده آل خواهد بود.

 

خواص زنجبیل و عسل برای زنان

 

خواص زنجبیل  برای رحم و تخمدان از آنجایی که قدرت پاکسازی کننده ویژه ای دارد، مورد توجه اطبا سنتی قرار گرفته است. از طرفی زنجیبل و عسل برای زنانی که دچار سرد مزاجی شده اند و در روابط زناشویی دچار مشکل جدی هستند ، یک تقویت کننده بسیار قوی است. بدون تردید این ترکیب عالی به تمام زنانی که به این دو ماده شفابخش آلرژی ندارند توصیه می شود. 

 

 

خواص زنجبیل و عسل برای زنان

 

 

عوارض مصرف ترکیب عسل و زنجبیل

این ترکیب طبیعی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، املاح، کربوهیدرات و پروتئین و فیبر است. تعریف درست عوارض جانبی در مورد مصرف هر گونه ماده غذایی زمانی صادق است که مقدار ناچیزی از مصرف آن نیز علاوه بر رفع نیازی در بدن یا کمک به درمان بخش بیمار، آسیب هایی را به همان بخش یا کبد و کلیه و … وارد آورد.

خوب می دانیم که تمام داروهای شیمیایی و غذاهای کارخانه ای همین کار را با بدن می کنند. اما در مورد مواد طبیعی و ارگانیک اینگونه نیست و تنها آسیب احتمالی فقط در صورت مصرف بیش از اندازه است. زنجبیل و عسل فقط می تواند در افراد گرم مزاج ایجاد گلو درد به عنوان هشداری برای مصرف بیش از نیاز بدن به گرمی را به همراه داشته باشد.

شما چه تجارب عملی از خواص زنجبیل وعسل دارید؟ لطفا آن ها را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

daburhoney.com

لطفا امتیاز دهید

0 / 5. 0

2 دیدگاه در “خواص زنجبیل و عسل ؛ معجون حفظ سلامتی

  1. سحر صادقی پور گفت:

    سلام
    مقالاتتون واقعا عالی و کاربردی هستن
    از وقتی عسل و زنجبیل میخورم دیگه سرماخوردگی مدام سراغم نمیاد.
    به همه این معجون عالی برای گلو درد و سرماخوردگی رو پیشنهاد میکنم

    1. درود بر شما
      بله همینطوره؛ عسل یک کیمیای شفا بخش هست. به شرط اینکه طبیعی باشه
      خوشحالم که براتون مفید بوده
      شاد باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *